A hetvenes évek végén került a mozikba minden idők egyik legsötétebb hangulatú háborús filmje, az Apokalipszis most. Temérdek alkotás született már ebben a témában, és tény, ha egy rendező hasonló témához nyúl, mindig hatalmas a tét, hiszen azon túlmenően, hogy egy háborús film akkor tud igazán lebilincselő lenni, ha a valós eseményekhez minél hűebben viszonyul, ugyanakkor emberközpontú és drámai tud maradni.

A Warner Bros. Az esőemberek bemutatója után bízta meg 1969-ben Francis Ford Coppola produkciós vállalatát, hogy készítse el a filmet, a forgatókönyv tetszett a rendezőnek, a vállalat pedig meg is bízta az akkor pályakezdőnek számító George Lucast, hogy forgassa le a filmet. Lucas számára azonban rendkívül foghíjas költségvetést bocsájtottak a rendelkezésére. Az eredeti tervek szerint egy pszeudo-dokumentumfilm készült volna Kaliorniában, rendkívül sötét hangulatú, 16 mm-es fekete-fehér filmre fényképezve. A munkálatok azonban már az előkészületeknél elakadtak, így Lucas rövidesen ejtette is a projektet, és inkább az egyik saját ötletén kezdett el dolgozni, a Star Warson.

Hosszas éveket kellett várni, hogy a film forgatása ténylegesen elkezdődjön, A keresztapa sikerei után pedig az akkoriban rendkívül elismertnek számító Coppola pedig saját kézbe vette az ügyet. Igaz, szinte szó szerint mindent feltett a film elkészítésére. A rendező ugyanis szintén szűknek találta a filmre kiszabott anyagi lehetőségeket, így gyakorlatilag saját vagyonát értékesítette, eladta saját otthonát és egyéb ingóságát.

Nem csoda hát, hogy a forgatásokat gyakorta hatalmas feszültség hatotta át. Copolla a munkálatok alatt több alkalommal epilepsziás rohamot, idegösszeomlást kapott, nem egyszer pedig öngyilkossági kísérlettel is fenyegetőzött.

Az Apokalipszis most mindezek ellenére hatalmas sikert aratott, 1979-ben nyolc Oscar-díjra jelölték, amelyek közül két szobrocskát haza is vihetett a produkció, emellett pedig két BAFTA-díjat, három Golden Globe-díjat, illetve César-díjat és Arany Pálmát is a magáénak tudhat.