A trilógia látványos, akciódús befejezése, amelyben Thomas és társai egy veszélyes mentőakcióban próbálják kiszabadítani barátjukat, miközben szembesülnek a disztópikus világ morális dilemmáival. A stílus végig feszült és dinamikus, a hangulat sötétebb, érzelmesebb, mint az eddigi részekben, ami néha túlzottan hosszú, de végig leköti a közönséget, főleg a fiatalabb, akcióra és fordulatra vágyó nézőket. A cselekmény kiszámítható, sok klisével, de néhány drámai fordulattal, a karakterek – főleg Thomas Brodie-Sangster Newtja – hitelesek, bár az újabb mellékszereplők kevésbé emlékezetesek. A színészi játék összességében korrekt, Dylan O’Brien és a főbb szereplők hozzák a tőlük megszokott szintet. A forgatókönyv helyenként logikátlan, több szálat elvarratlanul hagy, de a rendezés (Wes Ball) ügyesen teremt látványos, grandiózus akciójeleneteket. Objektíven kicsit felületes, de szórakoztató, szubjektíven az ifjúsági disztópiák rajongóinak ajánlott.
A trilógia látványos, akciódús befejezése, amelyben Thomas és társai egy veszélyes mentőakcióban próbálják kiszabadítani barátjukat, miközben szembesülnek a disztópikus világ morális dilemmáival. A stílus végig feszült és dinamikus, a hangulat sötétebb, érzelmesebb, mint az eddigi részekben, ami néha túlzottan hosszú, de végig leköti a közönséget, főleg a fiatalabb, akcióra és fordulatra vágyó nézőket. A cselekmény kiszámítható, sok klisével, de néhány drámai fordulattal, a karakterek – főleg Thomas Brodie-Sangster Newtja – hitelesek, bár az újabb mellékszereplők kevésbé emlékezetesek. A színészi játék összességében korrekt, Dylan O’Brien és a főbb szereplők hozzák a tőlük megszokott szintet. A forgatókönyv helyenként logikátlan, több szálat elvarratlanul hagy, de a rendezés (Wes Ball) ügyesen teremt látványos, grandiózus akciójeleneteket. Objektíven kicsit felületes, de szórakoztató, szubjektíven az ifjúsági disztópiák rajongóinak ajánlott.