Peter Jackson (A gyűrűk ura) érdekes kísérlete az I. világháború szörnyűségeinek bemutatására. Azt el kell ismerni, hogy mindenképpen egyedi, különleges darab született, hiszen nagyjából mindenki az első világháborút fekete-fehérben ismeri, de Jacksonnak köszönhetően ezúttal megkapjuk színesben is a borzalmakat... És így még nagyobbat ütnek a látottak. A technika, ahogy számítógép segítségével feljavították, restaurálták, kiszíneztek a látottakat, sokat hozzáad az élményhez, és még szörnyűbbé teszi az egyébként is szörnyűséges négyéves világégést. Ami miatt mégsem lesz korszakalkotó darab, az az egyoldalú bemutatása a háborúnak. Jackson a brit katonák mindennapjait mutatja be az európai hadszíntéren, mindezt brit veteránok narrációjában. Ettől függetlenül mindenkinek érdemes megnézni, mert „szörnyűségesen látványos”, akad benne néhány igazán felkavaró jelenet is, szóval átadja a háború borzalmait, csak jó lett volna belecsempészni a „másik” oldalt is.
Peter Jackson (A gyűrűk ura) érdekes kísérlete az I. világháború szörnyűségeinek bemutatására. Azt el kell ismerni, hogy mindenképpen egyedi, különleges darab született, hiszen nagyjából mindenki az első világháborút fekete-fehérben ismeri, de Jacksonnak köszönhetően ezúttal megkapjuk színesben is a borzalmakat... És így még nagyobbat ütnek a látottak. A technika, ahogy számítógép segítségével feljavították, restaurálták, kiszíneztek a látottakat, sokat hozzáad az élményhez, és még szörnyűbbé teszi az egyébként is szörnyűséges négyéves világégést. Ami miatt mégsem lesz korszakalkotó darab, az az egyoldalú bemutatása a háborúnak. Jackson a brit katonák mindennapjait mutatja be az európai hadszíntéren, mindezt brit veteránok narrációjában. Ettől függetlenül mindenkinek érdemes megnézni, mert „szörnyűségesen látványos”, akad benne néhány igazán felkavaró jelenet is, szóval átadja a háború borzalmait, csak jó lett volna belecsempészni a „másik” oldalt is.