Tizenkét epizódszerű mese egy párizsi nő (Anna Karina) életéből és a prostitúcióba való lassú süllyedéséről.
Godard a cinéma vérité szemlélet esztétikáját kölcsönözte az akkor divatossá váló dokumentumfilm-készítésnek. Ez a film azonban abban különbözött a francia újhullám többi filmjétől, hogy nehéz Mitchell kamerával fényképezték, szemben a korábbi filmeknél használt könnyű kamerákkal.
Bár nem Godard legismertebb filmjei közé tartozik, a Vivre sa Vie rendkívül pozitív kritikai hírnévnek örvend. Susan Sontag író és kulturális kritikus szerint Godard Vivre sa vie-ben elért eredményeit "tökéletes filmnek" és "az egyik legkülönlegesebb, legszebb és legeredetibb műalkotásnak, amit ismerek". Roger Ebert kritikus szerint a filmről szóló esszéjében a The Great Movies című könyvben: "A film hatása bámulatos. Világos, fanyar, érzelemmentes, hirtelen."
Ez valóban gyönyörűen van felvéve, és az irodalmi hivatkozások elég érdekesek. A nők függetlenségének és prostitúciójának története Edgar Allan Poe-val keverve? Ez a legszokatlanabb. A Poe-történet központi gondolata a művészet és az élet zavaros viszonyában rejlik. Mit jelent ez a film kontextusában? Hát hogy mind szabadságtól megfosztott, állandóan kompromisszumokat kötő kurvák, prostituáltak vagyunk....
Tizenkét epizódszerű mese egy párizsi nő (Anna Karina) életéből és a prostitúcióba való lassú süllyedéséről.
Godard a cinéma vérité szemlélet esztétikáját kölcsönözte az akkor divatossá váló dokumentumfilm-készítésnek. Ez a film azonban abban különbözött a francia újhullám többi filmjétől, hogy nehéz Mitchell kamerával fényképezték, szemben a korábbi filmeknél használt könnyű kamerákkal.
Bár nem Godard legismertebb filmjei közé tartozik, a Vivre sa Vie rendkívül pozitív kritikai hírnévnek örvend. Susan Sontag író és kulturális kritikus szerint Godard Vivre sa vie-ben elért eredményeit "tökéletes filmnek" és "az egyik legkülönlegesebb, legszebb és legeredetibb műalkotásnak, amit ismerek". Roger Ebert kritikus szerint a filmről szóló esszéjében a The Great Movies című könyvben: "A film hatása bámulatos. Világos, fanyar, érzelemmentes, hirtelen."
Ez valóban gyönyörűen van felvéve, és az irodalmi hivatkozások elég érdekesek. A nők függetlenségének és prostitúciójának története Edgar Allan Poe-val keverve? Ez a legszokatlanabb. A Poe-történet központi gondolata a művészet és az élet zavaros viszonyában rejlik. Mit jelent ez a film kontextusában? Hát hogy mind szabadságtól megfosztott, állandóan kompromisszumokat kötő kurvák, prostituáltak vagyunk....