De persze ami a filmben jó, az jó. A színészi munka például, hiszen Gijs Nabernél nem is tudnánk jobb Störr kapitányt elképzelni. Megvan benne a keménység, az erő, a maszkulinitás, amely eleinte igencsak az erénye, majd fokozatosan elveszíti. Léa Seydoux, mint a szerelem tárgya, pedig olyan, mint az összes életveszélyes nő. Gyönyörű, de halálos. Több
Mintha Enyedi Ildikó rendezői énje – némiképp ellentmondva forgatókönyvírói énjének – nem az eredetinél hajszállal intellektuálisabbra formált, tűpontosan kidolgozott Störrt, hanem Léa Seydoux-t tenné meg főszereplőnek. Azt a szándékoltan félhomályban tartott, kitapinthatatlan karaktert, akiről nehéz eldönteni, milyen érzelmi szálak fűzik a férjhez. Több
Kék tengerek, zöld szemek, dohányszagú politúrbarna enteriőrök
Ebből a háttérből kellene elfogadni, hogy a mi tájainkon is el lehet gondolkodni olyan decens polgári érzeményeken is, mint a párkapcsolati féltékenység, a titkát nem tudom meg, és lehet, hogy Füst sem tudta, de abban a világban, amiben írta, még a szerelem pokla is jó kis eszképnek tűnhetett. Több
Egy igazi, jó értelemben vett őskövület a produkció, amely a mai mozgóképes mezőnyben éppen annyira nincs elemében, mint hajóskapitánya a szárazföldön - de éppen ettől tartalmaz egy ősibb, tisztább, igazabb megközelítést. Több
A 2021-es magyar filmek közül A feleségem története című, Cannes-ban bemutatott drámát előzte meg talán a legnagyobb várakozás. Enyedi Ildikó, a kortárs magyar film emblematikus alakja, az Oscar-jelölt Testről és lélekről rendezője úgy döntött, hogy megvalósítja régi álmát, azaz elkészíti a Füst Milán-regény adaptációját. Több