A film anyagi katasztrófának bizonyult, és a kritikusok is meglehetősen lehúzták.
A forgatási költségek több mint tízmillió dollárra rúgtak.
A forgatás 1979 januárjának végén kezdődött, és 15 hétig tartott.
Lew Grade producer eltávolíttatott két jelenetet a filmből, mert visszataszítóaknak találta azokat. Az egyikben a robot megcsonkította volna Benson testét, a másik pedig egy álomjelenet lett volna, amelyben Adam és Alex megölik Bensont.
Farrah Fawcett a forgatás idején annyira népszerű volt, hogy nagyobb gázsit kapott, mint Kirk Douglas.
A robotot Leonardo da Vinci egyik rajza alapján mintázták meg.
Harvey Keitelt egy másik színésszel szinkronizáltatta a rendező, mert zavarta Keitel brooklyni akcentusa.
Adam szerepére eredetileg Sean Conneryt, Bensonéra Michael Caine-t szemelték ki.
Lew Grade producer nagyon elégedetlen volt a végeredménnyel. Hibaként rótta fel John Barry tapasztalatlanságát, Kirk Douglas egoista kitöréseit, Harvey Keitel együttműködésre való képtelenségét, Farrah Fawcett karakterének hiányosságait, a forgatókönyv problémáit és a rossz tervezést.
Hectort, a robotot húsz ember segítségével tudták mozgatni.
Kirk Douglas annyira kényelmesnek találta a filmbeli ruháit, hogy a forgatás után megtartotta azokat.
Elmer Bernstein egy egyórás, kísérleti jellegű, progresszív zenét írt a filmhez, de a művének nagy részét nem használták fel. A teljes zenei anyagot 2008-ban adták ki CD-n, korlátozott példányszámban.