Játssz egy Samsung Galaxy A20e-ért · Nyerj mozijegyet akár minden héten! Több info itt » Login  
Filmadatlap
 
30
Szereplők
3
Vélemények
12
Képek
1
Videók
 
Filmbarbár   2019. 04. 04.

legújabb vélemény

Egy kisember tragédiája

A Második lehetőség – avagy egy lehetséges magyar címváltozatban Másolatok – egy rendkívül sűrű atmoszférájú, nyomasztó hangulatú film, amely egy kisember tragédiáját meséli el, miközben éles kritikát fogalmaz meg az "amerikai álomról" is. Arthur Hamilton, egy idősödő férfi szorongva, izzadva ül egy vonaton, miután egy titokzatos ember egy cetlit adott át neki. Ezzel a rejtélyes nyitánnyal belépünk a borzalmak világába, ám ebben az esetben John Frankenheimer ügyesen játszik a történettel, hiszen a néző jóval kevesebbet tud az ügy hátteréről, mint a főszereplő, így kíváncsian figyelheti, vajon mi is lehet ennek a szorongásnak az oka. (Persze már a főcím is nagyon szokatlan, a torz optikával készített felvételek valami titokzatosságot, komorságot sejtetnek, olyan, mintha egy kábítószeres "utazásban" vennénk részt.) A főhős arcáról készített felvételek jól visszaadják a karakter tépelődését, és sejthetjük, hogy valami súlyos dologról van szó. A film első fél-háromnegyed órája csak fokozza a feszültséget, egyes pillanatokban már szinte elviselhetetlenné erősítve azt, és olyan képi megoldásokkal megdöbbentve a nézőt, amelyek még ma is szokatlanoknak tűnhetnek; nem is csoda, hogy a 60-as években mindezt értetlenül fogadta a közönség, és a film gyakorlatilag megbukott. Megismerhetjük Mr. Hamilton unalmas, szürke életét, magányát, boldogtalanságát, egyúttal azonban az állítólag csodá... több»

 
Berto49   2017. 11. 24.

Ez a legelső olyan film amelyben láttam Rock Hudson alakítását. Jó bemutatkozás volt. Különös, hogy a filmet a cannes-i bemutatóján a nézők kifütyülték. A film sikertelensége megtörte Hudson karrierjét. Mai szemmel nézve érdekes témát boncolgat, lehetséges-e egy vadonatúj életet kezdeni átalakított külső személyiségjegyekkel? A David Ely regénye alapján készült adaptáció 1966-ban érthető módon nem lett sikeres,mert korát meghazudtoló módon szembe ment a nézői elvárásokkal. Jó látlelet az elidegenedésről, amelyről az átlagos néző még nem is hallott, vagy ha igen, nem akart róla tudomást szerezni. Modernista művészfilm, amely sok kategóriába besorolható; lehet az előbb említett elidegenedett Egyén ábrázolása, vagy a korabeli amerikai jólét és konformizmus bírálata, műfajilag pedig lehet akár sci-fi, akár neo-noir, vagy éppen thriller. A legemlékezetesebb jelenete a modern kori bacchanália Santa Barbara-ban. Olyan film ez, amely a korát messze megelőzi a különböző technikai megoldások (kézi kamera és gumiobjektív) használatával is, és a megnézése után még sokáig foglalkoztatja a nézőt


 
KingPin   2016. 11. 22.

remek zsánerfilm, lassú, depresszív és meglepő, nagyon jó kamerával. Kafkás, sötét hangulatú triller az identitáscseréről.

 

John Randolphnak is meg kellett tanulnia bal kézzel dolgoznia, mert Rock Hudson balkezes volt.

(Filmbarbár)
 

Rock Hudson valóban részeg volt abban a jelenetben, amelyben részeget alakított egy partin.

(Filmbarbár)
 

Az Antiochus Wilson lakásában játszódó jeleneteket John Frankenheimer saját malibui házában vették fel.

(Filmbarbár)
 

A főbb színészek közül hárman (John Randolph, Jeff Corey, Nedrick Young) korábban feketelistán szerepeltek radikális szimpátiáik miatt.

(Filmbarbár)
 

John Frankenheimer eredetileg ellenezte Rock Hudson szerepeltetését. Laurence Olivier, illetve Kirk Douglas voltak a férfi főszerepre való kiszemeltjei.

(Filmbarbár)
 

A filmet 1966-ban benevezték a Cannes-i fesztiválra.

(Filmbarbár)
 

Hogy a Grand Central Stationön feltűnés nélkül forgathasson, John Frankenheimer felbérelt egy férfimodellt és egy Playboy nyuszit, hogy a csókolózásukat egy álstáb filmezze. Így a valódi stáb egy bőröndbe rejtett kamerával filmezhetett.

(Filmbarbár)
 

Arthur Hamilton átalakításának bemutatásakor számos, egy tényleges orrplasztikai műtét során készült felvételt felhasználtak. Ezeket zömmel John Frankenheimer készítette, mivel az operatőr filmezés közben elájult.

(Filmbarbár)
 

A Második lehetőség John Frankenheimer és James Wong Howe utolsó olyan filmje, amelyet fekete-fehérben forgattak.

(Filmbarbár)
 

Méltán felkerült ez a film megtalálható az 1001 film, amit látnod kell, mielőtt meghalsz című, Steven Jay Schneider által megalkotott listában.

(Norbi)
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.