Smárolni és felnőni - Jó srácok

A Seth Rogen-istálló legújabb őrültsége egyszerre szeretne vicces alpári vígjáték és megrendítő coming of age story lenni: előbbi csak egyes jelenetek szintjén, utóbbi pedig a film utolsó húsz percében működik igazán, a köztes időben legfeljebb a választékosan káromkodó, egyébként remekül játszó főszereplő triumvirátus jelentheti a kapaszkodót.

A Jó srácok előzetesei kifejezetten jól sikerültek: az egyikben a producerként a projekt felett bábáskodó Rogen magyarázza el a három főszereplőnek, hogy sajnos még nem elég idősek ahhoz, hogy megnézzék a saját filmjük előzetesét. E hosszabb felvezetést követően pedig tényleg a legszórakoztatóbb pillanatokat gyűjtötték össze a trailert összeállító kreatív szakemberek. A bő másfél órás filmben ezek az előzetesben szereplő gegek azonban nem duzzadnak fel koherens jelenetekké, megmaradnak lomhán vánszorgó, rossz időzítésekkel teli szekvenciák egy-egy vicces momentumaként. A Jó srácok tele van okosan kitalált, de valahogy a levegőben lógó ötletekkel, és az sem segít sokat, hogy a készítők megpróbálják a drámai élt is kidomborítani a végére.

Smárolni és felnőni - Jó srácok

A történet három tizenéves srác első csókbulija körül bonyolódik: Max (), Thor (Brady Noon) és Lucas (Keith L. Williams), azaz a "Babzsák Boys" elválaszthatatlan barátok, azonban kilógnak a suli menő arcai közül. Ám egy sörivós kalandot követően a fiúk meghívást nyernek a menősrác Soren (Izaac Wang) bulijába, ahol az estét üvegezéssel koronázzák meg a vendégek. Max ezt kiváló lehetőségnek tartja plátói szerelme, Brixley (Millie Davis) meghódítására. A srácok dolga azonban egyre nehezebb lesz, hiszen ahhoz, hogy eljussanak az ominózus eseményre, Max apjának haragjával, két drogkedvelő felsőbb évessel és rengeteg egyéb akadállyal kell megküzdeniük.

A Jó srácok fokozatosan igyekszik alpári humorú vígjátékból komolyan vehető coming of age story-vá válni, azonban ez az ív meg-megbicsaklik, a két törekvés pedig egymás kárára működik az esetek túlnyomó részében. Nehéz komolyan venni egy film komolykodásra irányuló szándékát, amikor minden második jelenet csattanója az, hogy a főszereplő fiúk nem ismernek fel bizonyos szexuális segédeszközöket. Egyébként a sokszor a végletekig tolt alpáriság legtöbbször jól áll a filmnek, különösen élvezetes például a három főhős káromkodásait hallgatni, ehhez a kiváló magyar szinkron és a Speier Dávid által jegyzett honosított szövegkönyv is sokat hozzátesz. Ráadásul a színészek teljesítménye a sokszor kevésbé sikerült jeleneteket is elviszi a hátán. , Brady Noon és Keith L. Williams remekül ráéreztek a karaktereikre. Tremblay-ről A szoba óta tudvalevő, hogy kiugró tehetség, itt pedig bebizonyítja, hogy az átlagos, hősszerelmes iskolásfiú prototípusa is jól áll neki. Noon figurájának fő dilemmája, hogy az éneklést vagy a menősrác szerep üldözését válassza, a színész érzékletesen vezeti végig a karaktert ezen az úton. Williams a bumfordi, csupaszív, épp szüleinek válása miatt szenvedő Lucas szerepében ugyan kissé haloványabb, mint társai, így is könnyűszerrel túlszárnyalja a legtöbb hasonszőrű produkcióban látott gyerekszínészt.

A film néhány jó poénja mellett az utolsó szűk félóra komoly minőségbeli emelkedést mutat: az alkotók drámaibb hangvételre irányuló törekvései ekkorra valahogy beérnek, és a dramatikai feszültséget oldani szándékozó poénok is jobban ülnek. Így végső soron a Jó srácok képes egy érdekes konklúzióra jutni a kamaszbarátságok természetéről, és érzékeltetni valamit a fiatal tizenévesek problémáiból, miközben időközönként az Állj mellém!, a Stranger Things és úgy általában a coming of age story-k klasszikus elemeivel is viccelődik. Azonban a gyakran rosszul ütemezett poénok és a sokszor csak szkeccsek szintjén funkcionáló szüzsé lerontják az élményt, és bár a film így is bevállalható egy laza nyári sörözős mozis estére barátok társaságában, a három főszereplő egy koherensebb, tartalmasabb alkotást érdemelt volna, mely a Superbad párdarabjaként hivatkozási pont is lehetett volna a coming of story-k mezőnyében. Így egy szét-széteső, helyenként kifejezetten szórakoztató, ám felejthető darab lett a Jó srácok. Pont, mint egy diákszerelem.

83 Jó srácok  (2019)

kaland | vígjáték

Hogy néz ki egy kiskamasz csapnivaló napja? Indításként egy olyan partira várják őt, amin minden a csókolózásról szól, viszont kellő tapasztalat híján elfogja a... több»