Egy darab sz*r - Sam Elliott beszólt a 12 Oscarra jelölt film rendezőjének, aztán hülyét csináltak belőle

Marc Maron WTF podcastjének vendége volt a veterán színész, Sam Elliott. A meghívás apropóját az 1883 című western sorozat adta, amellyel újra egy picit a reflektorfénybe került. Ám nem ez volt az egyetlen film, ami szóba kerül, hiszen az elmúlt időszakban volt egy másik western is, amelyről sokan sokat beszéltek.

Amikor a műsorvezető A kutya karmai közt című Jane Campion drámára terelte a szót, Sam Elliott finoman szólva sem rejtette véka alá a véleményét. A kérdésre, hogy mit gondol a filmről, úgy reagált: „Tényleg arról a sz*rról akarsz beszélni?!”

Ezt követően azt is kifejtette, miért is vélekedik így a filmről. Elmondása szerint épp Texasban forgatta az 1883 című sorozatot, amikor először hallott a filmről. Amikor jobban utánanézett, úgy érezte, hogy egyszerűen a sárba tiporják a vadnyugati cowboyokról kialakult képet. Mert abban a filmben szerinte minden férfi úgy nézett ki, mint a New York-i chippendale fiúk: bőrnadrágban és félmeztelenül szaladgáltak a marhák közt. Az egész filmből süt a homoszexualitás.

Itt a műsorvezető rámutatott, hogy valójában Benedict Cumberbatch karaktere vélhetően pontosan azért volt olyan, amilyen, mert elnyomta a homoszexualitását. Sam Elliott ezután a rendező Jane Campiont kezdte kritizálni. Amellett, hogy elismerte, nagyszerű rendezőnek tartja és imádja a korábbi munkáit, itt egyszerűen nem érti, hogy mire is gondolt. Eleve az, hogy a forgatást Új-Zélandon tartották, majd az egészen eladták Montanának. Végül elmesélte, hogy amíg ő Texasban forgatott, olyan családokat ismert meg, amelyek több generációra visszavezethetően ott éltek és felmenőik igazi cowboyok voltak.

A közösségi média természetesen hamar rákapott az interjúra és nem kímélték Sam Elliottot. Egyesek csak rámutattak, hogy nem okos dolog a meleg cowboyokat kritizálnia, miközben az Országúti diszkóban épp azt alakított ő maga is. Mások pedig arról beszéltek, hogy a színész, aki egyébként a klasszikus western műfaj egyik utolsó élő képviselője, bizonyára nem tudja, hogy a műfaj egyik leghíresebb művét, A Jó, a Rossz és a Csúfot éppenséggel egy olasz rendező forgatta Spanyolországban…