Hajmeresztő adatok: Most derült csak ki, mekkorát ment valójában a Netflix 2022-ben

A streaming platform 2023-ra készül, és az előfizetések számának növelését tartja szem előtt. Mindeközben egy igen figyelemre méltó évet zárhat.

A Netflix olyan évet zár, amelyben sok szó esett a válságáról. Ők maguk osztották meg az adatokat, és kijelentették, hogy nem nőttek annyit, amennyit reméltek, ami drasztikus intézkedések meghozatalára késztette a streaming szolgáltatót. Az első, hogy 2023-ban megszűnik a számlamegosztás. Ha Netflixet akarsz nézni, akkor a barátaid és családod "felhasználása" nélkül kell kifizetned a díjat.

A platform növekedésének megtorpanásáról szóló hírek mindannyiunkat arra motiváltak, hogy levonjuk a saját következtetéseinket, és beszéljünk a sorozatok minőségéről és fogadtatásáról vagy az előfizetők döntéséről, hogy továbbra is fizetnek-e vagy sem. Miközben mi panaszkodtunk, a vállalat folytatta a tervét. Tény, hogy a Netflix 2022-ben a legnézettebb streaming szolgáltatásként zárt, az idei év eddigi 48 hetéből 46 héten az első helyen álltak a sorozataik.

És folyamatosan rekordokat döntögetnek. Minden idők legnépszerűbb angol nyelvű sorozatai közül ötnek idei volt a premierje. Ezek a következők: Stranger Things 4, Wednesday, Szörnyeteg: A Jeffrey Dahmer-sztori, A Bridgerton család 2. évada és Az örökösnő álarca mögött

Az Egyesült Államokon és az Egyesült Királyságon kívül a nem angol nyelvű produkciók is rekordokat döntöttek. Valójában minden idők 10 legnézettebb nem angol nyelvű filmje közül 7 2022-ből származik, köztük a német Nyugaton a helyzet változatlan és a spanyol Az ablakomon át. Nagyszerű év ez a nemzetközi tehetségek számára.

Ha számokat keresel, a Wednesday az első 28 napban 1,237 millió játékórát ért el a platformon, ami a második a Stranger Things 4. évadának 1,350 milliója után. 

Lenyűgöző, hogy a Netfix sorozatok évről évre felülmúlják önmagukat. Ez több dologra is utal: Először is, a streaming még messze nem haldoklik, ahogy egyesek állítják. A valóság az, hogy az audiovizuális fogyasztás módja gyökeresen megváltozott az elmúlt 5 évben, és a fiatalabb generációk nem ismerik a tévénézés más módját, mint a video on demand. Ezért a megtekintési számok tovább fognak nőni.

Ez azt is elárulja, hogy a Netflix idei stratégiája nagyon sikeres volt. Ha eltekintünk a negatív kritikáktól, a számok magukért beszélnek, és azt mutatják, hogy a közönségnek tetszik, amit a Netflix nyújt. Különösen a Wednesday, amely már egy hónappal a premierje után a legnézettebbek között van a platformon. Szóval, válság, milyen válság?