A Netflix azt szeretné, ha A 3-test probléma meghódítaná a világot.

A Trónok harca alkotóinak sorozata a március 18. és 24. közötti héten a második helyen landolt a streamingszolgáltató Top 10-es listáján. A március 21-én indult új sci-fi disztópia az első négy napban 11 millió megtekintést ért el! Azonban még ez sem volt elég a győzelemhez...

A Netflix adatai szerint A 3-test probléma 93 országban jutott be a Top 10-be. Csak az Úriemberek előzte meg, amely 11,7M nézettséget ért el.

A 3-test probléma problematikussága

Az Avatarral vagy a One Piece-szel ellentétben itt egy elég összetett koncepciójú történetről beszélünk, amely hihetetlenül bonyolult asztrofizikai fogalmakat bont ki. David Benioff és D. B. Weiss talán híresek arról, hogy sikerrel (khm...) adaptálják az adaptálhatatlant, de nehéz tagadni, hogy bizonyos nézők számára ezúttal akadhatnak nehézségek, ami a történethez való könnyed kapcsolódást illeti.

A Netflix igyekszik biztosítani, hogy ezeket az akadályokat a lehető legkönnyebben leküzdjék, és egy sor kiegészítő tartalmat indít, köztük egy kísérő podcastot és egy nyolcrészes videósorozatot, amely minden egyes epizódon belül mélyre ás és igyekszik segíteni a jobb megértést.

"A rajongóknak tényleg sokféle módon van lehetőségük arra, hogy betekintést és információt nyerjenek, hogy mélyebben megemésszék, mi történik a sorozatban." - mondta a Netflix forrása.

Az utóbbi idők sikeres nagy dobásai

A 3-test probléma a Netflix olyan nagy sikerű sorozatindításai közé tartozik, amelyek között a One Piece és az Avatár - Az utolsó léghajlító is szerepel. Mostanáig kissé alulteljesített ezekhez képest, amelyek az indulás utáni első napokban megközelítették vagy meghaladták a 20M nézettséget.

A One Piece az első teljes héten 19,3M megtekintést ért el (a premier hétvégéjén elért 18M után), és gyorsan kiérdemelte ezzel, hogy megerősítsék a második évadot. Az utolsó léghajlító több mint 21M globális megtekintéssel 92 országban került be a Netflix Top 10-es listájára az idei év elején. Ezt a sorozatot nem egy, hanem két további évadra újították meg.

A Netflix prioritásai és stratégiája

Jelenleg a Netflix számára az a legfontosabb, hogy minél többen figyeljenek a frissen debütáló sorozatukra. Jelenleg a streamer az utóbbi időben már sikerrel alkalmazott hatalmas globális kampányt folytat ennél a sorozatánál is.

Hétfőn globális eseményt indítottak az 5. epizód egyik kulcsfontosságú jelenetéhez kötve - remélve, hogy a közönség már eléggé elmélyedt a történetben ahhoz, hogy megértse az utalást. Ha pedig még nem, akkor is biztosan felkeltse az érdeklődésüket.

28 országban világított a képernyőkön az ominózus "You Are Bugs" üzenet. Itt nem spoilerezünk arról, hogy ez mit jelent, vagy hogyan kapcsolódik a történethez, de mondjuk csak annyit, hogy semmi jót...

A vasútállomásoktól kezdve, az épületeken lévő graffitikig mindenhol ott volt ez az üzenet. Még a Netflix összes közösségi fiókjában is.

"Láttuk ezt az epizódot, és tudtuk, hogy jelentős lesz a rajongók számára, és úgy gondoltuk, hogy ez egy igazán jó lehetőség lenne arra, hogy egy kis figyelemfelkeltésre használjuk" - mondta a Deadline-nak egy Netflix-forrás. 

Aztán ott volt az SXSW-kampány unortodoxabb eleme. Amikor a résztvevők a Paramount Színházba sétáltak a vetítésre, valószínűleg megállították őket a füstfelhők és egy hatalmas 3D-s hologram, amely a Congress Avenue fölé magasodott. Eleinte nehéz volt felismerni, hogy mi történik, egészen addig, amíg a jól ismert Netflix Tudum hang végig nem zengett az utcán. 

"Arra összpontosítunk, hogy megpróbáljuk felerősíteni azokat a pillanatokat, amelyekről tudjuk, hogy rezonálni fognak a rajongókkal." - mondta a Netflixes forrás.

dráma | fantasy | kaland

A sorozatban az emberiség első alkalommal lép kapcsolatba egy idegen civilizációval. több»