2020.04.27 13:00 Danny99 Olvasottság: <100x
0

A sajtószabadság giccses köntösben

A film egy örökzöld témát dolgoz fel, ami a Donald Trump regnálása alatt fogalommá váló "fake news" idején talán aktuálisabb, mint valaha, főleg Magyarországon élve. Az egyik problémája, hogy a hithű demokrata Spielberg nem mer beleállni a kellő mértékben a témába. A film így egy erőltetett, giccses underdog sztori lesz a valóság helyett.

A mozi legnagyobb kritikája viszont, hogy üvölt róla, hogy csak az Oscar-díjakért készült. A nagyobbnál nagyobb nevekből álló stáb és a történet elferdítése is erről árulkodik. A valóságban ugyanis a New York Times volt a partizán, akik elsőként mentek szembe a kormánnyal, de nyilván az ő sztorijuk nem annyira Oscar-esélyes, mint egy erős, független özvegyé, aki a férfiak uralta világban felteszi az örökségét a nép szabadságáért.

A sajtószabadság giccses köntösben

A feminista vonal többször is túl van tolva az említett helyzeten kívül. Ilyen, amikor az első szemelvényeket is egy lázadó nő szolgáltatja. A legszembetűnőbb viszont az a jelenet, amelyben Meryl Streep kivonul a bíróságról, és az őt csodáló tüntetők csakis nők, miközben a rend őrei mind férfiak. Az ilyen jelenetek, úgy vélem, nem csak rám hatnak kontraproduktívan.

A színészi alakításokkal nincs semmi baj, Streep mellett Tom Hanks is hozza a kötelezőt. A film viszont hiába próbálta meglovagolni a mai kor hullámait, ez annyira félrecsúszott, hogy összesen 2 Oscar-jelölést kapott, és egyet sem nyert meg. A pazar színészgárda ellenére a megvalósítás átlagos lett. A mozi néhol borzasztóan szájbarágós, máskor pedig felületes. Az első 50 perce lapos és vontatott lett.

A mozihoz nagy reménnyel álltam hozzá, de inkább lett egy múltban játszódó nyálas tanmese, mint az igazság bemutatása.

dráma | életrajzi | thriller | történelmi

1971 júniusában hatalmas botrány rázza meg az Amerikai Egyesült Államokat: a The New York Times részleteket  közöl egy szigorúan titkos jelentésből, amelyből nyilvánvalóvá... több»

0