Játssz egy Samsung Galaxy A20e-ért ·  Fórum Login  
Filmadatlap
 
29
Szereplők
11
Vélemények
5
Képek
1
Videók
 
BÉLA Nézhetetlen  2020. 07. 12.

legújabb vélemény

SZ*R

Borzalmas nehogy meg nézze valaki. Egyszerűen sz*)r.

 
ArpiHajdu és Réci   2019. 02. 06.

Formabontó polgárpukkasztás

Gaspar Noé híresen hírhedt filmjét, a Visszafordíthatatlant a filmtörténet egyik legerőszakosabb alkotásaiközött tartják számon. Ennek tudatában ültem neki, amelyre helyenként valóban ráaggathatjuk, hogy erőszakos, de sokkal inkább megterhelő. Ezt azonban sokkal inkább a hagyományos filmnyelvvel való szembemenésnek köszönheti, valamint annak, hogy a rendező mintha minden lehetséges eszközt bevetne azért, hogy a néző rosszul érezze magát a megtekintésre szánt 97 perc alatt. „Az idő mindent elpusztít” hallhatjuk a film elején, s olvashatjuk a végén. Noé keretbe foglalja a filmjét, hogy aztán ebben a keretben „elmeséljen” egy sztorit: van három barát, Alex, Marcus és Pierre, akik elmennek este egy buliba. A partin Alex és Marcus (akik egy párt alkotnak), összekülönböznek, a lány otthagyja a srácokat, elindul haza. A krach egy aluljáróban üt be: megtámadja egy perverz (stáblista szerint Giliszta), s megerőszakolja. Miután Marcus és Pierre megtalálják Alexet, egy bosszúhadjáratra indulnak, megkeresvén az erőszaktevőt, a nyomok pedig egy Rectum (Végbél) nevű klubba vezetnek, ahol aztán lesz nemulass nekik is, másoknak is. Elöljáróban az elmondható, hogy a filmnek nem a fenti, mintegy 500 karakteres szinopszisa az erénye, sokkal inkább az eszközrendszere: az egyik csavart az adja, hogy az egész visszafele történik (igen, először láthatjuk a stáblistát, valamint az első jelenet egy „á... több»


 
Zsceeeka   2017. 11. 13.

Zseniális film, ami többször nézős lehetne, ha nem lenne annyira felkavaró. Biztos, hogy sokáig kísérti még a nézőjét, engem legalábbis "követett" egy jó darabig. Remek darab, de csak erősebb idegzetűeknek ajánlom.

 
Borsossy Nézhetetlen  2018. 05. 31.

Sajnálom, ennél a filmnél képtelen vagyok objektívan értékelni. Filmtechnikailag talán rendben van. Talán ütős, hogy részben visszafelé zajlanak az események. Vagy épp a kamerakezelés, és a zene is rendben van. Talán. Ugyanakkor egy ilyen film megtekintése után elgondolkodik az ember, hogy maga a filmgyártás ezért jött-e létre. Hogy olyan borzalmakat mutassunk be, amikkel az emberek nagy része a mi kultúránkban sosem találkozik élete során. Mi értelme van olyan borzalmak végignézésének, amivel sosem találkozunk? De leginkább soha nem is akarunk találkozni? Mit ad hozzá az életünkhöz? Hol építi a lelkünket, a mentális énünket? Szerintem sehol. Szerintem a film világa nem ezért jött létre. Semmivel sem vagyok előrébb semmiben, mint enélkül a film nélkül lettem volna. Hol tesz nekem jót az, hogy ezt megnéztem? Sehol. Jobb ember lettem? Nem. A film világa is egy eszköz az ember kezében, tudja jóra, tudja rosszra használni. Ilyen filmek helyett inkább olyanokat kéne készíteni, amik szebbé, jobbá teszi az ember lelkét, és nem roncsolja, bántja, sérti.

 
D. Wolfe   2016. 04. 25.

Nagyon-Nagyon-Nagyon erős gyomor kell hozzá, de kétségtelenül mestermű. A színészek egyenesen lélegzetelállító alakítást nyújtanak, az egész hangulatot körbelengi egyfajta szűnni nem akaró lüktetés, ami egyre fokozódik - ebben az esetben ez fordítva értendő, mivel a film a záró képsorokkal indít és visszafelé halad. Szívesen mondanám, hogy mindenki nézze meg, de hiba volna. Tényleg csak az vállalkozzon rá, aki lelkileg elég erősnek érzi magát, de őt is sokkolni fogja néhány képsor.

 
Loborg   2016. 04. 22.

Nagyon szerettem volna már régen megnézni, örülök, hogy rászántam magam, igazán egyedi alkotás. Bár vannak benne olyan részek, amikre nem szívesen gondolok vissza, bár bírom az erőszak ábrázolását, de ez "betett" azért kicsit.

 
vivikejencikelara   2016. 10. 21.

Ha valaki csak véletlenűl kapcsolná be akkor is tudná a kamera mozgásokról, hogy ez bizony egy Gaspar Noé film. Nagyon Nehezen emészthető már maga a történet, de a képi világ sem egyszerű. Amikor a zajos kameraforgatós jelenetek vannak akkkor kicsit nekem az túl sok volt nem láttam értelmét meg fájdult a fejem is. De mégis végig néztem. Sosem fogom elfelejteni, az biztos!

A film összbevétele 753 501 dollár volt (imdb.com).

 

A híressé vált megerőszakolós jelenetet két éjszakán keresztül forgatták, s összesen hatszor vették fel. Monica Bellucci elmondása szerint az első felvétel volt számára a legkönnyebb, s minél többet dolgoztak a jeleneten, annál jobban beleélte magát a történésekbe.

(ArpiHajdu és Réci)
 

A filmben Gaspar Noé rendező olyan hangokat is elrejtett, melyek bár az emberi fül számára nem hallgatóak, de az érzékenyebbeknél szédülést eredményezhetnek.

(Menyét Ibolya)
 

Digitálisan hozták létre a szatír péniszét.

(Menyét Ibolya)
 

Gaspar Noé nem írt forgatókönyvet, csak egy három oldalas vázlattal készült a forgatásra. A szereplők a teljes szöveget improvizálták.

(Menyét Ibolya)
 

2002-ben ez volt az a film, melyről a legtöbben távoztak idő előtt.

(Menyét Ibolya)
 

A film plakátján az alábbi szöveg olvasható: "Az idő mindent elpusztít". Ez egyben a film legelső és legutolsó mondata is.

(Menyét Ibolya)
 

A film legtöbb jelenetét a legkisebb 16 mm-es kamerával, a Mininmával vették fel.

(Menyét Ibolya)
 

Gaspar Noé úgy állt a munkához, hogy durvább mozit szeretne, mint a Salo, avagy Sodoma 120 napja.

(Menyét Ibolya)
 

A film első harminc perce alatt egy alig hallható, 28 herzes zaj megy a háttérben, ami az emberekben émelygést, rosszullétet okoz, főleg emiatt távoztak és ájultak el a film nézői a bemutatókor.

(kázsé)
 

A film 2002-es bemutatója során három néző elájult.

(kázsé)
 
Valahol már önmagában az hatalmas eredmény, ha egy szerző képes kiverni a biztosítékot Cannes-ban. 8,5/10 több»
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.