Oliver Stapleton angol származású operatőr. 1948. április 12-én született Londonban. 1970-ben a Fokvárosi Egyetemen, Dél-Afrikában szerzett diplomát pszichológából, majd az Egyesült Nemzeti Film- és Televíziós Iskolán folytatta tanulmányait (NFTS) Angliában.
Első munkája, amit még hallgatóként készített el, a Shadowplay volt, témája a Londonba érkező dél-afrikai bevándorlók beilleszkedése volt. A filmet egymaga írta, rendezte és szerkesztette. Karrierje sokrétű, a filmek és dokumentumfilmek mellett zenei... Több
Oliver Stapleton angol származású operatőr. 1948. április 12-én született Londonban. 1970-ben a Fokvárosi Egyetemen, Dél-Afrikában szerzett diplomát pszichológából, majd az Egyesült Nemzeti Film- és Televíziós Iskolán folytatta tanulmányait (NFTS) Angliában.
Első munkája, amit még hallgatóként készített el, a Shadowplay volt, témája a Londonba érkező dél-afrikai bevándorlók beilleszkedése volt. A filmet egymaga írta, rendezte és szerkesztette. Karrierje sokrétű, a filmek és dokumentumfilmek mellett zenei videókat és reklámfilmeket is forgatott. A 80-as évek elején és közepén számos híres együttessel dolgozott, köztük az A-ha, David Bowie, a The Rolling Stones, Eddy Grant és a The Human League. Elnyerte az MTV Video Music Award díjat a legjobb operatőr kategóriájában az A-ha - Take on me videoklipjéért.
Filmes karrierje az 1984-es My Beautiful Laundrette-tel kezdődött. Olyan rendezőkkel közreműködött, mint például Lasse Hallström és Stephen Frears. Hallströmmel 1999-ben dolgoztak együtt először az Árvák hercegén, ezt még 5 közös produkció követte. Frearsszel kicsivel többet dolgozott, vele 7 munkája volt. Meryl Streep, Anjelica Huston, Anette Benning, Michelle Pheiffer, Jennifer Aniston és Daniel Day-Lewis, valamint Gary Oldman, Dustin Hoffman, John Travolta és Joachim Phoenix azon színészek és színésznők, akikkel szerencséje volt dolgozni.
Nem korlátolta sose magát egy műfajba, munkái között sci-fi és horror, dráma és romantika is megtalálható. Sajátos megközelítésben tekint munkáira, minden filmet úgy kezel, mintha ez lenne az első, és a rendezővel együttműködve feltárja a film megfelelő stílusát. Számos mesterkurzust tartott a lengyelországi Camerimage-ben és az Egyesült Királyság Nemzeti Film- és Televíziós Iskolájában.
(dailyfilmsan)