Maddie-re rászállt az adóhatóság, elvitték az autóját és ha nem szerez sürgősen pénzt, viszik a házát is. Jelentkezik egy apróhirdetésre, amelyben gyereküket majomszeretettel féltő szülők „barátnőt” keresnek zárkózott fiuk mellé, mielőtt egyetemre menne. A rámenős, nyomulós, vad Maddie és a nevetségesen tartózkodó, szemérmes és végtelenül tapasztalatlan Percy közötti kínosan vicces szituációkra építő film a szokásos sablonokkal dolgozik, és bár a forgatókönyve messze van a jótól, egyszer azért meg lehet nézni. több»
Egy nő összefog a nevelt lányával, hogy felkutassa a váratlanul és nyomtalanul eltűnt férjét. A közös nyomozás során hamarosan rádöbbennek, hogy a férfi, akit keresnek, nem az az ember, akinek addig ismerték. Izgalmas thrillersorozat, ami a felszínen zajló krimi alatt a bizalom, a családi kötelék és az önfeláldozás kérdéseit is körbejárja. több»
Favier filmje nem heroizál, nem is ítélkezik, hanem emléket állít egy rendkívüli, bátor és sebezhető nőnek, aki az életével fizetett azért, hogy mások szabadabbak lehessenek. Okszana története egyértelmű figyelmeztetés:
Mialatt a világ csupán a látványos akciókat látja, gyakran maguk a társadalmi változásért küzdők fizetik meg a legnagyobb árat saját mentális és fizikai egészségükkel, emberi tragédiáikkal. Mindig emlékeznünk kell azokra az elszánt, félelmet nem ismerő nőkre, akik azért harcoltak, hogy mindenki megértse: nem mindegy, milyen világot hagyunk a következő generációkra.
több»
Francis Lee brit rendező második játékfilmje sokféle műfaj izgalmas és ízlésesen egyesített keveréke. Valós történelmi személyiségeket helyez a története középpontjába, amely Mary Anning, XIX. századi brit paleontológus és Charlotte Murchison, egy jómódú geológus felesége kapcsolatának elmélyülését mutatja be. Egyszerre poétikus és hétköznapi film, amit kifejezetten azoknak tudok ajánlani, akik szeretnek elmélyülni a szavak nélküli emberi kapcsolódások világában, és akiket nem zavar, ha egy filmben nem történik túl sok dolog és nincsenek benne drámai fordulópontok sem. több»
A skót Stuart Mária és az angol I. Erzsébet hatalmi viszálya egy impozáns kettős karakterdrámában feldolgozva. A két királynőnek a kor férfiak uralta vallási-politikai viharai közepette kellett fenntartania a békét, és megőriznie jogos igényét az angol trónra. A közel három évtizedes viszálykodás végén Mária tragédiája mégsem feltétlenül vált Erzsébet diadalává. Aki kedveli a szemet gyönyörködtetően kivitelezett kosztümös karakterdrámákat és nem ragaszkodik ahhoz, hogy a filmvásznon/képernyőn a tökéletesen hiteles történelmi eseményeket lássa viszont, de szívesen elmerül egy letűnt kor hatalmi ármánykodásainak sűrűjében, annak jó szívvel ajánlható a film. Ha nem is kapunk minden részletében tudományosan hiteles képet az adott események részleteiről, abban mindenképp remekel Rourke filmje, hogy valódi emberi arccal ruházza fel a papírízű történelmi személyiségeket. több»
Egyszerű, de megindító történet elvágyódásról, honvágyról, szerelemről és útkeresésről az ötvenes évek Írországában és New Yorkjában. Csendes, visszafogott, lassú történetmesélés, hiteles alakítások és festőien szép képek. A romantikus történeten túl átélhetjük azt is, milyen ellentmondásosan nehéz dolog megőrizni az identitásunkat egy idegen világban, és közben alkalmazkodni a választott új hazánk kultúrájához. Túlélni a honvágyat, új életet kezdeni, új kapcsolatokat és új közösséget építeni. több»
Egy író találkozik egy egykor előkelő szálloda idősödő tulajdonosával, aki a hotel fénykoráról mesél neki, amikor ő még kifutófiúként szolgált egy kivételes főportás kezei alatt. Wes Anderson nosztalgikus meséje egy sosem volt korszak végnapjairól, egyben tisztelgés Stefan Zweig szellemi öröksége előtt. Bár tele van szellemes párbeszédekkel, bohózatos humorral és bizarr helyzetkomikummal, a film valójában egy nagyon is melankolikus történetet mesél el. A felszín alatt nem is olyan mélyen ott van az elmúlás, a világ megváltozása, az értékek hanyatlása. több»
A NatGeo filmjében David Attenborough bemutatja a tengeri élőhelyeink létfontosságú jelentőségét, kendőzetlenül szembesít minket az emberi pusztítás elképesztő mértékével, és felvázolja a bizonyítottan működőképes megoldást, amellyel képesek lehetünk visszafordítani az általunk okozott, globális ökológiai katasztrófát. Tekintettel arra, hogy mi forog kockán, sokkal többről van szó, mint egy újabb óceános természetfilmről: Megrendítő korlenyomat, figyelmeztetés és útmutatás is ez egyben. Ha ez a másfél óra nem inspirál a változtatásra, akkor aligha maradt a civil világnak eszköze arra, hogy elmondja, mekkora a baj, és hogy milyen közel vagyunk a megoldáshoz. több»
Hannát, az átlagosnak látszó kamaszlányt a finn tundrán neveli és képezi profi bérgyilkossá apja, az egykori titkos ügynök Erik. Amikor elérkezettnek tűnik az idő, leleplezik magukat, és megindul a hajtóvadászat a természetfeletti képességekkel rendelkező lány és az apja után. Joe Wright a kosztümös lányregények adaptációi után merész műfaji váltással egyedi hangulatú, különleges akcióthrillert forgatott a 17 éves Saoirse Ronan főszereplésével. Akik különleges hangulatú akciófilmre vágynak, és többre értékelik a moziélményt fokozó művészi igényességet, mint a lézerpontos és kikezdhetetlen forgatókönyvet, azok mindenképpen szeretni fogják. több»
Mágikus realizmussal fűszerezett társadalomrajz és keserédes felnövéstörténet egy angol nyomornegyedben. A 12 éves Bailey Kent északi részén él apjával és öccsével. Az apának alig jut ideje gyerekeire, ezért a kamaszkor kihívásaival szembenéző, érzékeny lány máshol keresi a figyelmet és a kalandokat. Amikor találkozik a különc, Bird nevű idegennel, a két sodródó lélek sorsa egy időre összefonódik. A Bird garantáltan nem fog mindenkinek tetszeni, hiszen a lassú tempó, a komor alaphangulat és a rengeteg kézi kamerás jelenet elriaszthatja a szerzői filmekhez kevésbé szokott nézőket. Ugyanakkor akik kedvelik a gondolatébresztő, vizuálisan erős és lenyűgöző moziélményt, azok valódi kincsre lelhetnek benne. több»
68 Barátnőt felveszünk (2023)