A középkorú házaspárt egy nap szörnyű tragédia éri. Gyermekük kizuhan a szoba ablakán és szörnyethal. A feleség nem tud megbirkózni a gyásszal, intézetbe kerül. Férje segíteni próbál rajta, kihozza, és boldog éveik helyszínére, az erdei kis házba viszi, amely azonban mindinkább átalakul a… több»
A film témája a gyász és annak feldolgozása, egy haláleset az, ami elindított mindent. A film nagyon beteg az átlagos néző számára, durva jelenettel kezd, és az utolsó félóra gusztustalanul explicit. Gyakorlatilag csak a két főszereplő beszélgetéséből áll a film, borzalmasan unalmas és vontatott művészfilmről van tehát szó. A képi világ egyedi, a film tele van szimbolikus utalásokkal: elutaznak az Édenbe a szereplők, amit persze senki se hívna annak. Lars von Trier engem sosem fogott meg, de persze sokan vannak, akik instant tökéletes filmnek tartják majd ezt is. Van egy kevés fordulat a filmben, de azt is nehéz értelmezni. Ahhoz, hogy például a végét is megértse valaki, lehet, hogy többször meg kell nézni a filmet, vagy megnézel róla egy többórás elemzést. Persze ilyenkor azt érzem, mintha valami több százéves verset elemeznénk az iskolában, ami abból áll, hogy elmondja a tanár, hogy mire gondolt a költő. Persze ezeket a gondolatokat 1000 év alatt se találtuk volna ki. Senkinek se ajánlanám (max. Lars von Trier rajongónak), kevesebb, mint 2 óra a film, de nekem 4 órának tűnt.
Ez a film a 22-es csapdája, ha szeretnéd megérteni, többször kellene nekifutni, de újra és újra átélni a jeleneteket meg elég szörnyű érzés. Ha egy normális mentális állapotú ember kíváncsi rá, milyen lehet a mély depresszióba süllyedni, elég ha ezt a filmet előveszi (vagy a Melancholiát). Dafoe tökéletes ebben a szerepben.
Nagyon nehezen indul be a film és nagyon művészien készítették el. A gyászból kialakult megszállottság nekem kicsit túl nagy diferenciált mutat. Biztos lehetséges bár én nem tudom elképzelni hogy a gyász ilyen mértékben megőrjítsen két embert. Mert a... több»
A film összbevétele 6 976 168 dollár volt (imdb.com).
A forgatás közvetlenül azelőtt kezdődött, hogy Lars von Trier elhagyta az intézetet, ahol két hónapot töltött depressziója miatt.
(kázsé)A filmet eredetileg 2005-ben forgatták volna, de a producer véletlenül kiszivárogtatta a végét. Lars von Trier addig nem volt hajlandó elkezdeni a forgatást, amíg újra nem írta a forgatókönyvet.
(kázsé)2007-ben Lars von Trier bejelentette, hogy a depressziója olyan súlyos, hogy nem tudja, be fogja-e fejezni az Antikrisztust. A meghallgatásra Dániába utazó angol színészeknek is haza kellett menniük, mert a rendező nem tudta fogadni őket.
(kázsé)Szeretnéd használni a Mafab értékelését a weboldaladon?
Használd ezt a HTML-kódot »