2019-ben Pedro Almodóvar is beállt azon rendezők sorába, akik egy önéletrajzi ihletésű, fiktív elemekkel átszőtt vallomással összegezték, koronázták meg munkásságukat. A Fájdalom és dicsőség azonban a folyamatosan gyarapodó mozgóképes memoárok sorába... Teljes kritika
"Filmezés nélkül az életemnek nincs értelme.” Pedro Almodóvar életművét végignézve kicsit olyan benyomást kaphat az ember, mintha ő lenne a nyugat-európai Woody Allen. A spanyol filmrendező a ’70-es évek vége óta 2-3 évente (pályája csúcsán akár éven... Teljes kritika
Maga a film nem hatolt a bőröm alá. A története nekem nem volt túl koncentrált, de az érzékszervekre nagyon tudott hatni. A dalok, hanghatások, a látvány nagyon érdeke volt.
Az az extra érzelmi töltet nekem nem jött ki a filmből, amit vártam. Banderas jó volt, nem tagadom, de a történet középszerűsége elhalványította mindezt.
Pedro Almodóvar rajongóinak van egy jó hírem. Nehezen tudok visszaemlékezni, hogy mikor készített utoljára a direktor ilyen erős, kidolgozott és átgondolt produkciót. Ez visszarepített Almodóvar aranykorába, amikor még sorra gyártotta az instant klas... Több
Alighanem Almodóvar legzseniálisabb alkotását láthattam. Nagy rajongója vagyok a rendezőnek, de szerintem korábban még egyszer sem készített ennyire jól összerakott és megírt filmet, amelyben jócskán van némi önreflexió is. Mindenkinek csakis ajánlani tudom!
Pedro Almodóvar egyszerűen képtelen leállni a filmezéssel. 69 éves, és a Fájdalom és Dicsőség a 21. nagyjátékfilmje a Mindent anyámról, az Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélén direktorának. És bár valószínűleg meglepni nem fog már minket a mester... Teljes kritika
Nekem egy kicsit vontatottnak hatott a film, így nem is igazán tudtam őszintén élvezni, a cselekmény felénél valahogy elveszítettem az érdeklődésemet, persze ettől függetlenül érezhetően remek alkotásról van szó, csak éppen nem az én ízlésemnek való.