
A bemutatás időzítése természetesen karácsonyra, tökéletes. A forgatás helyszíne, a kosztümök szintén visszaadták a történelmi korhűséget. De maga a film, annak szent története ellenére kissé klisés lett. Olyan, mintha egy megjátszott színpadi előadás lett volna, nagy idézetekkel, kinyilatkoztatásokkal. Nem tudtam magam beleélni a történetbe, még ha ismerjük is annak kimenetelét természetesen, mert valahogy nem úgy volt felépítve, hogy magával ragadjon. Lehet, nem is volt cél. Én is Hopkins alakítását emelném ki, még ha a történet szerint lejátszódó közel 20 éve alatt Heródes egy percet sem öregedett, de ezt elsimította a játékával.
A csillogó-villogó lámpafüzérekkel, a hóviharban sem csituló „dzsingölbellszel” teli bőséges karácsonyi Netflix-bejgli varázslatos kínálatában ügyesen kell válogatni, mert ugye nem mind arany, ami fénylik. A Netflix „Mária” című filmje szép karácsonyi ajándék, Jézus anyjának történetét meséli el. Mária életét követhetjük születésétől és serdülőkorától egészen Jézus születéséig és A szent család Egyiptomba meneküléséig. Az ismert bibliai eredettörténet, Jézus előzményeposza ezúttal árnyaltan „akciós”, konfliktusos értelmezésben, de rendkívüli tisztelettel és alázattal, gyönyörű rendezésben kerül elénk. „Engem választottak arra, hogy ajándékot adjak a világnak, a legnagyobb ajándékot, amit valaha ismert” – mondja Mária. Az anyaságot a konzervatív erkölcsök szerint, mintegy mai példamutatásként jeleníti meg a film. Az alkotás egy kifejezetten látványos, szép munka, mégis egy kicsit nehezebben tudtam most kapcsolódni hozzá, mert annak ellenére, hogy ez a világ leghíresebb története, nem okozott különösebb drámai feszültséget. Nem váltott ki érzelmi reakciót, valahányszor veszély fenyegette Máriát, hiszen ismerjük a sérthetetlen páncélját. Mindemellett értékes, ünnepi néznivaló, nem beszélve a filmmágnes Sir Anthony Hopkins játékáról, aki nagyon jól érzi magát szerepében (Heródes), karaktere vonzza majd a nézőket.
A film Jézus anyja történetét meséli el, korabeli vallási és társadalmi kontextusban. A film egyik legnagyobb erénye Anthony Hopkins alakítása, aki Heródes királyt játssza. Az ő karaktere a hataloméhség és a paranoia megtestesítője, amit mesterien kelt életre. A marokkói helyszíneken forgatott jelenetek hitelesen ábrázolják a bibliai idők világát, a díszletek és kosztümök szintén korhűek. A film elég visszafogott az erőszak ábrázolásában, még azokon a helyeken is, ahol nagyon indokolt lenne. Ezért hiányzik a filmből az igazi feszültség, a drámai jelenetek ábrázolásához. Bár a film művészi szempontból értékes, de a forgatókönyv inkább felszínes, és csak a szimbolikus jelenetekre helyezi a hangsúlyt, ami miatt a film nehezen teremt érzelmi kapcsolatot a nézővel.
Kellett ez az alkotás, így karácsony küszöbén! Bevallom őszintén, ha nem szerepelt volna benne egyik nagy kedvencem: Sir Anthony Hopkins, szerintem tuti meg se néztem volna, mert úgy általában ügyet se szoktam vetni a B kategóriás filmekre... Mert ne... Több
A Mária c. filmet karácsony elé időzítették, ami azt gondolom, jó húzás volt, mert jó egy kicsit kitekinteni a tipikus karácsonyi film tömkelegből. A film csodálatos képi világa mellett engem nagyon megfogott a film zenéje is. Mária és Heródes karaktere végig két erős ellenpólus volt, annyira, hogy szinte rájuk szorítkozott a film. Összességében jó élmény volt.