Két férfi visszatér Mississippi-i vidéki otthonába a második világháború után, ahol kihívások elé állítja őket a rasszizmus és a hétköznapi életbe való visszailleszkedés.
(hp)Két férfi visszatér Mississippi-i vidéki otthonába a második világháború után, ahol kihívások elé állítja őket a rasszizmus és a hétköznapi életbe való visszailleszkedés.
(hp)Nem voltam kimondottan elragadtatva ettől az Oscar-ra gyúrt filmtől. Fontos témákról szól (a földművelők nehéz élete a Mississippi-deltájában a ’40-es években, illetve a szegregáció ugyanott, ugyanakkor), de sajnos jószerint csak a felszínt kapargatta. A darab bő egy órája engem egy szappanoperára emlékeztetett, aztán szerencsére voltak benne drámai jelenetek, bár ezek lezárása is amolyan „amerikai” módon végződött. Amit feltétlenül dicsérni lehet benne az a remek fényképezés, bár kétlem, hogy azon a vidéken folyton-folyvást vihar készülődik, vagy özönvíz módjára ömlik az eső. A feketék mintha a Tamás bátya kunyhójából léptek volna elő, magukkal hozva a rájuk ragadt kliséket. A fehér-fekete ellentét ábrázolása már 1958-ban, a „Megbilincseltek” című Stanley Kramer-filmben is sokkal jobban volt kibontva. Egy igazán ellenszenves antagonista szereplője volt: Pappy, a trotty vénség (Jonathan Banks), olyan sikerrel játszotta el a szerepét, hogy a néző zsebében magától kinyílt a bicska. Érdekes módon az elején csak erősen sántikálva mormogott a kecskeszakállába, de a végére elég undorító módon aktívizálta magát. Igazán kiérdemelte a sorsát! Lehet, hogy a film alapjául szolgáló regény jóval több lélektani motivációval ábrázolja a szereplőket, de a film megnézése után nincs kedvem nekilátni az elolvasásához. Erős jóindulatú értékelésem három nagyon gyenge lábakon álló három csillag.
Rachel Morrison lett az Oscar több mint 90 éves történetében az első nő, akit operatőri díjra jelöltek.
A Mudbound volt a legelső streamingszolgáltatón bemutatott mű (és ami nem dokumentumfilm), amit jelöltek Oscar-díjra.