2020.02.04 13:03 Lubi Olvasottság: 352x
2

Szappanopera-rendőrök

A sikerfilmek folytatásai többnyire az első epizód lefutása után nem sokkal kerülnek mozikba. Amolyan „addig üssük a vasat, amíg meleg” alapon. Hiszen a közönség gyorsan felejt, és érdemes velük lépést tartani. Így még az esetleg kevésbé jól sikerült folytatások is el tudnak evickélni a népszerű első részek farvizén. Nem ez a helyzet azonban a Bad Boys filmekkel. Már az 1995-ös siker után is csak 8 évvel később, 2003-ban került a mozikba a második rész. De még ez is eltörpül annak fényében, hogy mennyit kellett várniuk a rajongóknak a sorozat trilógiává bővülésére. 17 évvel az előző film után most mégis itt van a Bad Boys: Mindörökké rosszfiúk.

A főszereplőpáros Will Smith és Martin Lawrence visszatértek, a rendezői szék(ek)et ezúttal viszont Adil El Arbi és Bilall Fallah foglalhatták el, akik a sorozat eddigi vezetőjét, az adrenalinfüggő akciófilmek királyát, Michael Bay-t váltották le. A film produceri feladatait ezúttal is az a Jerry Bruckheimer vállalta, akihez olyan sikeres akciófilmek és franchise-ok köthetők, mint a Beverly Hills-i zsaru és A Karib-tenger kalózai, vagy az Armageddon, a Top Gun és A szikla. Ezek mellett pedig hozzá köthető a CSI és más helyszínelős-rendőrös akciósorozatok is. Nem hiába tartják tehát a műfaj egyik megkerülhetetlen mesterének. A Bad Boys: Mindörökké rosszfiúkon mégis érződik a rendezőváltás hatása, valamint, hogy a főszereplők már nem olyan fiatalok és energikusak, mint a korábbi részekben.

Szappanopera-rendőrök

A harmadik epizód nagyságrendekkel kevesebb akciót tartalmaz, mint az elődei. És ezekből is hiányzik az a maximumnál is többet nyújtó adrenalinlöket és stílus, amit Michael Bay stílusa adott hozzá a filmekhez. Az új rendezőpárosnak volt már tapasztalata akciófilmekkel (Fekete, Patser), de nem dolgoztak még ekkora volumenű projekten. Talán ez lehet az oka, hogy önálló stílusuk kevésbé tudott érvényesülni a blockbusterek világában. Külön nehezítette a munkát, hogy egy ismert brand folytatását kellett elkészíteni, ahol a rajongók előzetes elvárásaival is számolni kell. Mégis sikerrel vezényelték le a sorozat harmadik etapját.

A főszereplők öregedését beemelték a történetbe, és a film központi témájává tették. Ezért életszerűbb és indokolt a korábbiakhoz képest visszafogott akció. Mike-nak és Marcusnak szembe kell néznie az öregedéssel, és el kell fogadniuk, hogy az idők változnak, és nekik is alkalmazkodniuk kell. A cselekmény többnyire követi a más filmekből is ismert nyomozó narratívát, ahol a nyomok végül a múlt kérdéseire adnak választ. Ez alapján Mike előéletét is jobban megismerhetjük, aki ebben a részben főszereplővé lép elő társához képest. Marcus most is a humorfelelős a csapatban, és Martin Lawrence érezhetően még mindig magáénak érzi a figurát, de ezúttal kissé a háttérbe szorul, karaktere a film szempontjából nem annyira lényeges, noha ő az egyik legszórakoztatóbb pont.

A probléma tehát nem az akciók minőségéből, a stílusból vagy a főszereplők közötti kémiából adódik, mert ezek mind jól működnek. A valódi gond a sablonos, idővel szappanoperák szintjére süllyedő történet és a mögötte megfogalmazódó gyermeteg üzenet. A filmet párhuzamba állíthatnánk egy másik népszerű sorozattal, a Halálos fegyver filmekkel. Azok közül is a negyedik résszel, aminek története és végkifejlete szinte teljes mértékben megegyezik ezzel a filmmel. A Bad Boys ahhoz képest csak gyengébb dialógusokat és – saját bevallása szerint is – szappanoperába illő fordulatokat tartogat. Marcus önreflexív módon több alkalommal is felhívja a figyelmet a mozi hiányosságaira, mely poénok viccesek, de egy paródiában lenne a helyük, nem a valódi filmben. Az ugyanis nem elég erős, hogy elbírja az önkritikát.

akció | krimi | thriller | vígjáték

A Bad Boys filmek kedvelt rosszfiúi, Mike (Will Smith) és Marcus (Martin Lawrence) nem tudják levetkőzni régi énjüket; együttes erővel újra harcba szállnak a gazemberekkel. Marcus... több»

2