90 Oldboy  (2003)

2015. 05. 27.
Gyomor film a jó értelemben. Nem az offenzív brutalitással váltja ki az igazi revelációt, hanem az azzal felépített pszichés nyomás eltörpítésével a fordulat fényében. Technikailag és sztori szintjén is több, mint jó. Óriási mű!
2015. 05. 27.
A film három korosztályt mutat be, melyek egy hierarchikus rendszerben helyezkednek el. Egy általános iskolát elvégzett, gimire készülő 'freshman' réteg, a gimnáziumot elvégzett uralkodó réteg és a legneutrálisabb egyetemisták. A cselekmény az utolsó tanítási napon veszi fel a fonalat és a motiváció a rétegek között nagyjából azonosnak bizonyul; bulizni kéne. Imádni való film, egy igazi Linklater eszmefuttatás, mindenkinek!

64 Heavy Metal  (1981)

2015. 05. 27.
Alapmű a sztóner-kultúrában! Negatív jelzők milliónyit olvashatnánk rá, de aki szereti ezt a filmet, nagy valószínűséggel nem azért, mert megtalálta benne a szociális alapvetéseket moralitásról és emberi értékekről. Aki szereti, azért szereti, mert teljesen nyíltan, pofátlanul célozza meg a gyengénket; erős vizualitás, zseniális soundtrack, meztelen nők, hentelés és társai. Nem azt állítom, hogy csak a pothead és acid-freak tudja élvezni ezt a filmet, de ha megnézted, rájössz majd, hogy de.

91 A testőr  (1961)

2015. 05. 27.
Közismert tény, hogy Hollywood western filmjei sok japán (főkén Kurosawa) filmet emeltek át egy vadnyugati kontextusba. A Yojimbo amerikai-olasz megfelelője a Fistful of Dollars, melyet Sergio Leone vitt vászonra, így azért spekulálhatunk, hogy milyen alapanyagról beszélünk... A ronin-történetek alapköve ez a film, melyben olyan szociális malomjáték folyik, ami időtlen emberi viselkedést mutat be és tesz nevetségessé. Szatirikus hangvétele segíti a filmet eljuttatni metaforáját az életről a nézőkig több, mint ötven év elteltével is. Ajánlott mű!
2015. 05. 27.
Az új film egyik előhírnöke ez a Kurosawa remekmű! Rendkívül széles skáláját alkalmazza a dramaturgiának, ami aztán sok-sok hangulati változást eredményez a nézőben. Toshirô Mifune egyik legérdekesebb karakterét hozza és a közös esemény szubjektív elmeséléseiben bámulatosan egyszerűen érzékeltetik a szélsőségeket, ezáltal jellemrajzot kapva a mesélő karakterről. Kötelező film!