Amikor a like-ok nem mentik meg a filmet Hát... sajnos nem igazán jött be nekem. Az ötlet, hogy a közösségi média világát és a horror műfaját összekapcsolják, szerintem érdekes lehetett volna, de a megvalósítás gyenge lett. A történet kiszámítható, a karakterek sablonosak, és egy idő után már nem tudott lekötni. A film elején még azt hittem, hogy valami friss, modern slasher élményt kapok, de inkább tűnt egy tucat-horrorfilmnek, amit már ezerszer láttunk korábban. A látvány és a fények ugyan erősek, de ettől még nem lett félelmetesebb a film. A gyilkos figurája sem volt különösebben emlékezetes, és a feszültség is hiányzott. Az egész túl erőltetettnek érződött, mintha csak a trendekre próbált volna ráülni. Összességében a Bekövet a... több»
Egyik csata a másik után (2025) Az Egyik csata a másik után (2025) egy érzelmileg erős és látványosan megvalósított dráma, ami a háború utáni sebeket sokkal személyesebb oldalról mutatja be. Engem leginkább az fogott meg benne, hogy nem csak a fizikai harcról szól, hanem a belső csatákról is, amelyeket az emberek magukkal vívnak, miután a fegyverek elhallgattak. Leonardo DiCaprio alakítása kimagasló – hitelesen hozza egy megtört, de kitartó ember szerepét, aki próbál értelmet találni egy értelmetlen világban. A film lassabb tempója eleinte szokatlan volt, de később rájöttem, hogy ez adja meg a történet mélységét. A látványvilág lenyűgöző, minden beállításban érződik Paul Thomas Anderson kézjegye: a képek szinte mesélnek, a... több»
A társadalom tükre másodszor is A Platform 2. (2024) méltó folytatása lett az első résznek, bár számomra nem ütött akkorát, mint az elődje. Az alapötletet továbbviszi: ismét egy toronyszerű börtönben vagyunk, ahol az élelem elosztása és az emberi természet sötét oldala kerül fókuszba. Ami tetszett, hogy kicsit több háttérinformációt kaptunk arról, miért működik így a rendszer. A látványvilág és a hangulat most is nyomasztó, sötét, folyamatosan fenntartja a feszültséget. Ugyanakkor éreztem, hogy néhány jelenet ismétlődött az első részből, és a fordulatok már nem voltak annyira meglepőek, mégis izgalmas, elgondolkodtató és erős folytatás, ami bár nem tudta teljesen megugrani az első film szintjét, de továbbra is fontos társa... több»
Tükör a társadalomnak A Platform (2019) egy nyomasztó, elgondolkodtató és erőteljes film. A történet egyszerű alaphelyzetből indul: egy toronyszerű börtönben az emberek szinteket kapnak, és a táplálék egy hatalmas mozgó platformon érkezik fentről lefelé. A koncepció zseniális, mert nagyon látványosan mutatja be a társadalmi különbségeket, az önzést és a túlélési ösztön sötét oldalát. Engem az fogott meg a legjobban, hogy a film nemcsak a horrorisztikus jeleneteivel hatott, hanem azzal is, hogy tükröt tart a valóság elé. A színészi játék hiteles, a hangulat végig feszült és nyomasztó. Ez az a fajta film, amit nem feltétlenül könnyű nézni, de mindenképpen érdemes, mert erős társadalmi üzenetet hordoz.
Életek a kezek között Az Ügyeletes hősök (The Trauma Code: Heroes on Call) egy érzelmekkel teli, feszült és emberközeli történet, amely kifejezetten megfogott. A film középpontjában az orvosok állnak, akik nap mint nap emberéleteket mentenek, miközben maguk is komoly lelki terhet cipelnek. Tetszett, hogy nem csupán a műtétek és az izgalmas sürgősségi helyzetek kerültek a középpontba, hanem az is, hogy ezek az emberek mennyire sérülékenyek, mégis mindig helyt kell állniuk. A főszereplő karaktere különösen erős és karizmatikus, egyszerre mutatja meg a szakmai profizmust és az emberi oldalt. A film hangulata intenzív, néhol kifejezetten drámai, de pont ettől válik igazán hitelessé. Bár néhol kicsit túl sűrűnek érezt... több»
29 Bekövet a halál (2024)
Hát... sajnos nem igazán jött be nekem. Az ötlet, hogy a közösségi média világát és a horror műfaját összekapcsolják, szerintem érdekes lehetett volna, de a megvalósítás gyenge lett. A történet kiszámítható, a karakterek sablonosak, és egy idő után már nem tudott lekötni. A film elején még azt hittem, hogy valami friss, modern slasher élményt kapok, de inkább tűnt egy tucat-horrorfilmnek, amit már ezerszer láttunk korábban. A látvány és a fények ugyan erősek, de ettől még nem lett félelmetesebb a film. A gyilkos figurája sem volt különösebben emlékezetes, és a feszültség is hiányzott. Az egész túl erőltetettnek érződött, mintha csak a trendekre próbált volna ráülni. Összességében a Bekövet a... több»