Tönkretett gyerekkor: 5 Pixar-elmélet, ami darabokra szaggatja a szíved

Az animációs filmek kedvesek és aranyosak, mindig valami vidám és mókás történetet mesélnek el, de legalábbis a végére mindig minden jóra fordul. Kivéve, ha a nézők mindegyik mögé körítenek valamilyen elméletet, amely mindjárt egészen más megvilágításba helyezi az amúgy kedves sztorit. Íme öt ilyen elmélet, amelyek a Pixar népszerű meséinek álomvilágát zúzza össze.

Némó nyomában: A tengermélyi kalandot, amely során egy apahal és feledékeny barátja az eltűnt fiát kutatja a fél óceánon át, mindenki ismeri. Csakhogy a sztori eleve azzal kezdődik, hogy az apa elveszíti a párját és vele együtt szinte az összes ikráját is. Csak egy marad életben, ő Némó, aki később ugyebár eltűnik. Nos, egy rajongói teória szerint valójában Némó nem is létezik, mivel valójában az összes ikrát megették. A történet pedig nem más, mint az apa elméjében született halucináció, amellyel a tragédiát próbálja meg feldolgozni.

Szörny Rt.E: Ez a teória nem is csak a Szörny Rt.-hez kapcsolódik, hanem egy másik Pixar alkotáshoz, a Merida, a bátorhoz is. Az elmélet szerint ugyanis az utóbbiban szereplő öreg boszorkány nem más, mint Boo az előbbi meséből. Boo egész életét azzal töltötte, hogy megtalálja az átjárót gyerekkori barátja, Sully világába. A jelek szerint nem járt sikerrel.

Toy story - Játékháború: Az elmélet az első és második rész szereplőit köti össze. A második részben találkozhatunk először Jessie-vel, aki cowgirl figura. Később megtudjuk tőle, hogy régen volt egy kislány, aki nagyon szerette őt, mindig vele játszott, ám amikor felnőtt, egyszerűen elfelejtette és elhagyta őt. Az elmélet szerint ez a kislány nem más, mint Andy anyja. Erre enged következtetni, hogy Andy az első részben egy piros cowboy kalapot visel, ami a második részben Jessie visszaemlékezésében is megjelenik az említett kislány szobájában.

Fel!: A történet főhőse Carl, a mogorva öregember. A film első tíz percében megismerhetjük az egész életét és a szerelmét, akivel leélte azt. Ám a párja meghalt, ő pedig magányos gyászában szeretné leélni hátralévő életét. Csakhogy az otthonára egy cég tart igényt, hogy ott felhőkarcolót építsen, ezért Carl egy seregnyi léggömbbel felemeli a házát és elrepül onnan. Az elmélet szerint valójában Carl a mese elején meghal, a tíz perces visszaemlékezés pedig az élete filmjének lepergése a halála előtt. Az utazás maga pedig az út a Paradicsomba.

Verdák: A teória azt feszegeti, hogy mi történt a mese világának múltjában. Mert bizony ezernyi utalás és jel mutat arra, hogy a film egy olyan világban játszódik, ahol régen emberek éltek, csak mind eltűntek. Lehet, hogy az egész egy posztapokaliptikus vízió arról, hogy egyszer az önvezető autók öntudatra ébrednek és ők népesítik be a Földet?