Közösség

Vélemény:

 

80 Tron, avagy a számítógép lázadása

(1982)

A videójátékok káros szívóhatása...lehetne Népszava vezércikk is 1. rész

 
Piczil Zsolt   2024.07.27 11:38
0

Amikor a játékos bekerül egy videójátékba... Talán az első film, ami legnagyobb részt a virtuális valóságban játszódik, a Disney művek gyermekeként. Bár a gyártó nem látott benne nagy fantáziát, és nem is lett eget verő siker, számomra zseniális egy film. Szerintem csak megelőzte a korát, mert 82-ben egyszerűen a közönség még nem állt készen egy Mátrix szintű történetre. A Commodore 64 tündöklése ez a korszak, igaz, pont erre a PC-re már elkészült a Neuromancer könyv RPG játék változata, ami meg maga a CYBERPUNK. De mi mint kelet-európai kiscsávók, ebből csak annyit fogtunk fel általános iskolásként, hogy rácsos lapon, ceruzával fénymotorversenyt játszottunk. Ez még a nagy többség embernek a bőven analóg korszaka, amikor a kvarcóra is nagy újdonság. És akkoriban a Star Wars volt a non plus ultra, a Star Treket még csak kiröhögtük, a Tronnak meg nem lett folytatása, ezért egyre halványabban pulzált valamelyik memória file-ban. Egyszerű, de zseniális történet, amiben szerencsére az akción van a hangsúly, nem az algoritmus szerkesztésen. Még a digitális valóságában is így megy ez, ugye ebben (is) megelőzte a Mátrixot.