A filmet megengedően közepesre értékelem, mert figyelembe kell venni, hogy húszéves, és akkoriban azért még máshol tartott a szakma. Ez egy 1965-ös film remake-je, az eredetit már meg se merném nézni. Nagyon átüt az 59 évvel ezelőtti korszellem, az akkori elképzelés hősiességről, férfiasságról meg egyéb ilyen magasztos dolgokról. Mai szemmel kicsit furák ezek. Már nem a hősiesség meg férfiasság, hanem ahogy akkoriban gondolkodtak ezekről. Nem meglepő módon persze még mindig jobb valamivel, mint a feláldozhatók, feláldo2hatók, f3láldozhatók, fel4ldozhatók, feláldo5hatók, feláldoz6ók, feláldoz7ők és társai. Valamivel... Helyenként annyira mesterkélt és modoros, hogy az ember szinte látja a muzeális eredetit maga előtt, ironikus módon számomra ennek megfigyelése tette leginkább érdekessé. Ribisi tehetsége még egy ilyen produkcióban is átjön, eközben Quaid ugyan nem túl izgalmas, de hozza a megszokott szintjét, a főszereplő csaj viszont nem hagyott mély nyomokat. A kétharmadát már megnéztem, el fog ez telni szépecskén, nagy meglepire nem számítok már azonban. Az eddigi csúcspont talán a Massive Attack 1998-as Mezzanine albumáról klipszerűen beemelt Angel című szám közbeni pár perc volt. Régi filmek kedvelőinek érdekes lehet.
John Moore legjobb filmje. Már a kezdés megadja az alaphangulatot, a homokvihar, ahogy lezuhan a gép és hullanak az alkatrészek meg az emberek, száj tátva marad. Aztán hőseink a kezdeti sokk után megpróbálnak életben maradni és persze számos konflikt... Több
Nagyon bugyuta film, de ahhoz képest egyáltalán nem elég vicces. Messziről kerüljétek el, ha jót akartok magatoknak.
A film összbevétele 34 586 268 dollár volt (imdb.com).
A modell, amit a balesethez használtak, 250.000 dollárba került és olyan jól sikerült, hogy messzebb repült mint ahogyan azt az építők remélték. Tulajdonképpen olyan messzire, hogy összetörte a kamerát és az operatőr lábát.