Játssz egy LG 32LJ500V TV-ért! · Keressük a nap véleményíróját! Nyerj mozijegyet minden nap! Login  
72

Testről és Lélekről (2017)

Teströl és lélekröl
 
25
26
18
60

Vélemények

Láttad a filmet? Oszd meg a véleményed a közösséggel!
 
indingo   2018. 02. 11.

Az első húsz perc kicsit zavaros, de után eléggé koncentrálódik a történet és egy különleges filmet kapunk. Borbély Alexandra játéka különösebben nem tetszett.

 
hsanya182   2017. 12. 11.

Lassúcska film, természetbeli állatok szabad élte párhuzamban egy vágóhíd véres jeleneteivel, ezt sugallja a film első fele, majd egy pszichológus elbeszélget a vágóhíd dolgozóival, aztán jön ki hogy a vezető és a minőségellenőr csaj, ugyanazt álmodja, ezzel indul be a romantikus szál, így a második fele miatt elveszni látszik a fő szál ami kialakult az első felében. Vannak benne morbid dolgok, már a főszereplő csaj maga egy morbid és frigid alak. Aki nagyon ráér, vagy vegás-romantikus filmre szomjazik annak ajánlom. :D


 
szucszoli   2017. 12. 23.

Ez tipikusan egy olyan film, ami egyszerre szól mindenről, de végeredményben mégsem szól semmiről. Egy drámát látunk, amiben nem történik meg a valódi dráma és egyúttal egy szerelmi történetet látunk, amiben nem történik meg a szerelem. Leginkább azt érzem, hogy ennek a rendezőnek nem volt koncepciója, nem volt semmi épkézláb története, vagy víziója, amit el akart volna nekem mesélni. Romantikusnak legalább annyira romantikus, mint egy üres, fehér vászon: Érzelmeket vetítünk oda, ahol nincsenek érzelmek. Egyszerűen nem értem a film szétszórt gesztusait: Nem értem miért jó, hogy a főhőseinknek közös az álma. És azt sem értem, hogy ebben a közös álomban miért pont erdőben legelésző szarvasokként vannak megjelenítve? Félreértés ne essék, ezzel a kérdéssel arra akartam rávilágítani, hogy mennyire nem tud ez a "közös álom" hatékonyan szervesülni ebbe a romantikusnak nevezett koncepcióban. Egy csomó tisztázatlan kérdést von maga után ez a film és egyikre sem kapunk választ. SPOILER!!! Talán a legzavarbaejtőbb Mária karaktere, akinek a háttér történetéről semmit nem tudunk meg, ellenben leginkább olyan, mint egy biorobot: Nem tudja mi fán terem az emberi érzelem és az emberek közötti kapcsolat, vagy legalábbis erre ad magyarázatot az, amikor pornót néz: valójában csak egy rakás hústömeget lát, akárcsak a vágóhídon. Ezért is hat teljesen érthetetlennek, hogy miért kísérel meg öngyilkosságot és miért kéne komolyan elhinnem, hogy meghallgat pár érzelmes zenei CD-t és hipp-hopp, megjönnek az érzelmei, amik egyébként soha nem is voltak!? És akkor még Endréről nem is beszéltünk, akiről valahogy nehéz elhinni, hogy kvázi vezető beosztású ember létére meglepő módon se családja, se gyereke, se kutyafüle, akivel eltöltené a szabadidejét. Az a probléma ezzel a filmmel, hogy nincsenek benne karakterek, ezáltal nincs kivel azonosulni és ez nagy kár, mert a színészi játékkal nem volt gond. A film fényképezése is szemet gyönyörködtető. Nagyjából ebben a két pontban ki is merült a film összes előnyös tulajdonsága. Én úgy érzem, hogy az sem lett volna jobb befejezés, ha (spoiler) Mária elvérzett volna a kádban. Nem bírt volna igazi drámai erővel, mert addig sem lehetett vele azonosulni. Ez a film semmilyen díjra nem érdemes, de úgy tűnik, hogy ez már hagyománnyá válik a magyar filmek esetén: A középszerű filmek megkapják a legrangosabb díjakat, míg az igazán kiváló magyar filmeket még csak nem is jelölik semmire. Ha valami, akkor ez valóban egy tragédia.

 
Deku   2017. 07. 17.

Egyáltalán nem tetszett, tipikus gyenge magyar film. Nem vagyok oda a hazai filmekért. Egyszerűen már a mai magyar filmek nem tudnak olyan meglepetést okozni mint a régebbiek.

 
Berto49   2017. 11. 26.

Úgy látom, hogy nagyon egyedül vagyok az átolvasott kritikák, hozzászólások, vélemények alapján, ugyanis én nem tartom szörnyű véteknek, hogy Enyedi Ildikó „csak” 17-18 év elteltével kapott lehetőséget újabb játékfilm készítésére. Szerintem inkább szerencse, még a berlini Arany Medve díj ellenére is. Rengeteg negatív érzés kavargott bennem amíg sikerült végignéznem ezt a számomra nagyon keveset jelentő darabot. Kezdjük azzal, hogy mi szükség volt a vágóhídi naturális hentesmunka hosszú és véres bemutatására? A cselekmény nem adott elég módot és lehetőséget a vérengzésre? Az öngyilkossági jelenetben kibuggyanó vér látványa nem volt talán eléggé trendi?! Már az elején fel kellett turbózni a szerencsétlen leölt állatok látványával az egyébként igen lassú folyású, vontatott filmet? A szarvas pár gyakori látványa annyira „lila”, erőltetetten művészieskedő, a szimbolikája pedig még a banálisnál is triviálisabb volt. Valamit magára adó rendező nem is próbálkozott volna ilyen elcsépelt, közhelyes jelképpel. Aztán a szereplők: „Az angyali szépségű Borbély Alexandra.” Ezt olvastam egy kritikában és percekig nevettem rajta. Az igen tisztelt kritikusnak nagyon furcsa elképzelései vannak az angyalokról, ha egy tüdőbaj reklámba illő nő láttán ők jutnak az eszébe. Igaz, hogy a filmbéli juszt is Marikát írok valamilyen mentális betegségben szenved (autista, vagy Asperger-szindróma), de azért lehetett volna legalább valamivel jobban kinéző színésznőt választani, bár a béna kezű, szőrmók Endréhez (Morcsányi Géza, civilben a Magvető Kiadó exigazgatója, jelenleg pedig Líra Kiadói Csoport igazgatója) nem is való különb. Jobban tette volna a rendezőnő, ha az eredeti tervhez tartja magát és a pszichológusnő alakítójára bízza Mária szerepét. Viszont az az igazság, hogy a felvidéki születésű Borbély Alexandra jól játszott. Teljesen hiteltelen, hogy egy olyan mentalitású ember, mint Endre, akinek minden mondata kérdőjellel végződik egy nagy vállalat vezetője. Egyébként tényleg az a módi, hogy egy vállalati vezető együtt eszik a melósokkal és vonattal jár be dolgozni! Sokan lelkendeznek, hogy milyen kiváló volt a film zenéje. Köszönettel tartozom a filmnek, hogy Laura Marling-tól többet egy taktust se akarjak meghallgatni. Még arra se sok esélyt adok, hogy a film bekerül a legjobb idegen nyelvű filmek jelöltjei közé, a díjról nem is beszélve. Közepes értékelésemet a mi kutyánk kölyke jegyében adtam, de ha lehetne háromszor aláhúznám.

Enyedi Ildikó
Borbély Alexandra
Nagy Ervin
Nagy Ervin
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Nagy Ervin
Morcsányi Géza
Enyedi Ildikó
Tenki Réka
Nagy Ervin
Borbély Alexandra
Morcsányi Géza
Enyedi Ildikó
Tenki Réka
Borbély Alexandra
Nagy Ervin
Borbély Alexandra
Tenki Réka
Tenki Réka
Nagy Ervin
Morcsányi Géza
Borbély Alexandra
Nagy Ervin
Borbély Alexandra
Morcsányi Géza
Nagy Ervin
Tenki Réka
Enyedi Ildikó
Enyedi Ildikó
Tenki Réka
Morcsányi Géza
Tenki Réka
Enyedi Ildikó
Borbély Alexandra
Enyedi Ildikó
Enyedi Ildikó
Morcsányi Géza
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Morcsányi Géza
Morcsányi Géza
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Morcsányi Géza
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Morcsányi Géza
Borbély Alexandra
Morcsányi Géza
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Morcsányi Géza
Morcsányi Géza
Borbély Alexandra
Morcsányi Géza
Borbély Alexandra
Morcsányi Géza
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Morcsányi Géza
Morcsányi Géza
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Morcsányi Géza
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Mácsai Pál
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Borbély Alexandra
Morcsányi Géza
Borbély Alexandra
Morcsányi Géza
Nagy Ervin
Borbély Alexandra
 
A Testről és lélekről, amely külsőségeiben sokszor hideg, fagyos hangulatot áraszt, igazából egy megható, átérezhető és empatikus mozi, amely egy kicsit sem erőlteti rá magát a nézőre. Viszont könnyedén bele lehet szeretni, és képes katarzis-élményt okozni. Számomra nem is kicsit. Hatott testemre, lelkemre.

10/10 több»
 
Mély, emberi, de mindemellett részleteiben igen komikus szerelmi drámával tért vissza tizennyolc év után Enyedi Ildikó. Már-már tökéletes film, amely egyszerre tud szerzői és zsánerdarab lenni. Vagy, ha úgy tetszik: tudott újat mondani egy olyan örökzöld témában, mint a szerelem. 90/100 több»
 
A Testről és lélekről a legvalószerűtlenebb helyeken kialakuló emberi kapcsolatokat vizsgálja, meglepő fordulatok nélkül, mégis eszközgazdagon. Távol áll a sírva röhögős vígjátékoktól, de a mély drámai alkotásoktól is, mégis olyan film, amire érdemes jegyet váltani. Március 2-tól már a hazai mozikban is lehetséges. több»
 

Fenntartásaim ellenére azt a tényt feltétlenül meg kell említenem, hogy Enyedi Ildikó az első rendezőnő, akinek a filmje bekerült az öt legjobb idegennyelvű film közé.

(Berto49 )
 

A román filmes szakma legrangosabb gáláján Enyedi Ildikó filmje vihette haza a Gopo - díjat a legjobb európai film kategóriában.

(XETH )
 

A film forgalmazási jogát a Netflix is megvásárolta, így február 21-től az Egyesült Államokban, Kanadában, Dél-Amerikában, Dél-Afrikában, Indiában, Pakisztánban, Afganisztánban, Butánban, Bangladesben, Srí Lankán és Mongóliában is elérhető lesz.

(ArpiHajdu és Réci )


  Előzetes A film adatlapja
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.