Charlie Babbit (Tom Cruise) az elkényeztetett és önző szépfiú csalódottan veszi tudomásul, hogy apai öröksége mindössze néhány rózsabokor és egy öreg autó. Ám a végrendeletből az is kiderül, hogy a hagyaték hárommillió dollárnyi részét bátyja, Raymond (Dustin Hoffman) kapta, aki egy intézetben… több»
Az Esőember egy tökéletes példája annak, hogy egy film úgy is tud vicces lenni, hogy közben nem lesz alpári és megőrzi a komolyságát, s úgy is tud megható lenni, hogy nem válik szirupossá. Egy nagyon jól megszerkesztett film, amelynek minden perce k... teljes kritika»
Háromszor is elolvastam a regényt az elmúlt kábé 10-12 évben, de a filmtől mindez idáig tartózkodtam, attól félve, hogy tönkreteszi az olvasott élményt. Kár volt eddig várnom. Ha a könyv abszolút tíz pontos, akkor a film csak éppen egy hangyányival gyengébb, egy erős kilences. Dustin Hoffman zseniális.
Nagyon megható és érzelmes történet ahogy a testvéri viszonyuk egyre elmélyül. Eredetileg bátyját csak a örökölt milliók érdeklik de a film során megváltozik az érdeklődés és egyre jobban megszereti a testvérét és annak fura szokásait mivel autista. ... több»
A film összbevétele 354 825 435 dollár volt (imdb.com).
Dustin Hoffman Oscar ceremóniás köszönő beszédében még Gene Hackman-t is megemlíti, Tom Cruise-t azonban kihagyta a felsorolásból.
(ArpiHajdu és Réci)A rendező, Barry Levinson egy cameo szerepben megjelenik a filmben, egy pszichiátert alakít.
(ArpiHajdu és Réci)Steven Spielberg-et képzelték el a rendezői székbe, ám barátjának, George Lucas-nak szüksége volt rá az Indiana Jones és az utolsó kereszteslovag forgatásához. A következő rendező, aki szóba jött Sydney Pollack volt, ám ő nem egy road movie-ban képzelte el megvalósítani a történetet. Végül Spielberg átadta a filmhez készített jegyzeteit Barry Levinson-nak, aki örömmel mondott igent a felkérésre.
(ArpiHajdu és Réci)Az idős férfi, aki a váróteremben Raymond-hoz beszél valójában egy 89 éves helyi lakos volt, Byron P. Cavnar, aki már a rendelőben volt amikor a stáb megérkezett a forgatási helyszínre. Magától kezdett el beszélni kedvenc témájáról és a készítőknek annyira megtetszett a jelenet, hogy benne hagyták a filmben.
(ArpiHajdu és Réci)A telefonfülkés vicces jelenet valójában improvizáción alapult. Dustin Hoffman-nak később a kedvenc jelenetévé vált a filmben.
(ArpiHajdu és Réci)