A költői kérdésekből van több is, Marina viselkedése felvet néhányat. Milyen dolog színpadon érzékenykedni, közben meg társaságban a csoportos nemi erőszakon átesett nőkön poénkodni? Mennyire hiteles valakinek a felháborodása azon, hogy múzeumban kiállítanak egy harckocsit, amiben emberek haltak meg, miközben ő meg tükör előtti pózolásra és baráti baromkodásra használja a kiállítás géppisztolyait? (Amik szintén korabeliek, és jó eséllyel öltek vele embert.) És a legfontosabb kérdésre már az előbb utaltam: miért akarnám nézőként végigasszisztálni a rendezőnő emberiség érdekében végzett népnevelői munkásságát, mikor ő a (Németh Lászlót idézve) „rá bízott darabka emberiséggel” is a lehető legkegyetlenebb és legszívtelenebb módon viselkedik? Több
A románok már megint előttünk járnak. Persze ők sem dédelgetnek illúziókat: az újhullám egyik vezéregyénisége, Radu Jude az 1941-es odesszai mészárlás kapcsán készített rendhagyó, érzékeny filmet a múlt feldolgozásáról. Több
Nevessünk vagy szörnyülködjünk hazánk egykori propagandáján? Valójában mi is az értelme annak, ha beszélünk a nagyapáink által végrehajtott népirtásokról? Több