A film összbevétele 161 772 375 dollár volt (imdb.com).
31 millió dolláros gyátási költségre hozott 161,7 milló dollár bevételt.
Denzel Washington 10 év óta először kapott Oszkár díj jelölést. 2001-ben a Kiképzés című filmért kapott utoljára.
Denzel Washington elmondása szerint az eredeti forgatókönyvben nem volt benne sem a névtelen alkoholista gyűléses, sem a börtönben játszódó jelenet.
Egy babona miatt lett 227-es a filmben szereplő járat száma, mely általában azok a gépek zuhannak le, melyeknél a számjegyek összege 11-re jön ki. Ilyen volt az DC-10, ami elvesztett egy motort Chicagóban 1979-ben, vagy a PSA 182, ami San Diegóban zuhant le 1978-ban.
Az amerikai Delta Airlines repülőgépszimulátorokat biztosított Denzel Washingtonnak és a forgatócsoportnak, hogy tanulmányozhassák az alapmanővereket és a repülőgép rendszerét, viselkedését.
A filmet gyártó filmstúdió mindössze 28 millió dolláros büdzsét ajánlott fel a produkciónak. Emiatt Robert Zemeckis és Denzel Washington is csak szokásos fizetésük tizedét kapták, azonban ennek ellenére elvállalták a munkát.
A producerek azt kérték a film készítőitől, hogy a gép lehetőleg minél kevésbé hasonlítson valamely konkrét légitársaság repülőire, s a gépen fogyasztható italok márkái se legyenek felismerhetőek.
A zuhanást egy valós tragédia, az Alaska Légitársaság 261-es járatának esete ihlette. A katasztrófát az eredményezte, hogy a gép vízszintes stabilizátora tönkrement, és a járat orral a föld felé zuhanni kezdett. A pilóták próbálták az ellenkező irányba fordítani, hátha ezzel sikerülne stabilizálni a gépet, de a filmmel ellentétben nekik sajnos nem sikerült a bravúr.