A film összbevétele 167 805 466 dollár volt (imdb.com).
Három napot vett igénybe annak a jelentnek a forgatása, melyben a mozgó vonatot a gabonakocsi és a mozdony között összekapcsolják.
A vonat kisiklásának kísérletét egyszer kellett felvenni.
A filmben bemutatott "Stanton Curve" egy tényleges vasútvonal Bellaire-ben, Ohióban. A vonal egy történelmi kőviadukton halad, miután átlépte az Ohio folyót Nyugat-Virginiában. A hajlított pálya melletti olaj/vegyi tartályokat CGI-vel adta hozzá a veszélyérzet fokozása érdekében.
Jess Knowlton a film műszaki tanácsadója volt. Ő volt az a mérnök, aki a valódi eseményben üldözőbe vette a CSX 8888-at, végül összekapcsolta és lelassította a vonatot, hogy valaki fel tudjon mászni a fedélzetre, és megállítsa.
Jess Knowlton, aki a valós életben vonatmérnök, műszaki tanácsadója Denzel Washingtonnak. Knowlton lányai ténylegesen a Hootersnél dolgoznak, így Washington karakterének a lányai hasonló munkát végeznek.
A DVD-n található extrák szerint az elszabadult vonatot valójában távirányítóval működtették, hasonlóan egy távirányítós autóhoz.
Denze Washington, aki fél a magasságoktól, vonakodva végezte el a mutatványokat, ahol a gyorsan hajtó vonat tetején futott, és kocsiról kocsira ugrált.
A film történetének alapjául egy 2001-ben megtörtént baleset eseményei szolgáltak. Egy tehervonat az ohioi Walbridge állomáson elszabadult és északnyugati irányba haladva körülbelül 100 km tett meg úgy, hogy nem volt senki a vonaton.