Egy véget nem érő rémálom – vagy ha véget ér, akkor csak kezdődik újra. Clover és barátai egy kietlen völgybe merészkednek, de nem csak városnézők. Egyáltalán nem. Egy évvel ezelőtt Clover húga, Melanie nyomtalanul eltűnt ezen a helyen. A csoportot még mindig kísérti az eltűnése,… Több

FILMINFÓ
KULCSSZAVAK


61 Until Dawn (2025)

61 Until Dawn (2025)

61 Until Dawn (2025)

61 Until Dawn (2025)

61 Until Dawn (2025)

61 Until Dawn (2025)

61 Until Dawn (2025)
A kép forrása: Sony Pictures Releasing

61 Until Dawn (2025)

61 Until Dawn (2025)
A kép forrása: Sony Pictures Releasing

61 Until Dawn (2025)
A kép forrása: Sony Pictures Releasing

61 Until Dawn (2025)
A kép forrása: Sony Pictures Releasing
Egy hátborzongató amerikai túlélőhorror, amely a népszerű videójáték univerzumából merít, de eredeti történettel és új szereplőkkel érkezik. Clover és barátai elindulnak, hogy felkutassák Clover húgát, Melanie-t, aki egy évvel korábban nyomtalanul eltűnt egy elhagyatott völgyben. Ahogy megérkeznek, egy időhurok csapdájába esnek: minden éjszaka brutális gyilkosok és természetfeletti szörnyek támadnak rájuk, majd haláluk után újra át kell élniük ugyanazt az éjszakát. A fiatalok csak úgy menekülhetnek meg, ha sikerül hajnalig életben maradniuk, miközben fokozatosan fény derül a völgy sötét múltjára és a saját félelmeik forrására. Nem vagyok nagy horrorrajongó. A filmet úgy néztem, hogy a játékkal nem játszottam, így nem tudtam összehasonlítani a kettőt. Maga az elgondolás, hogy többször átélik ugyanazt a napot, nem újdonság, több ilyen filmet láttam már, de ebben annyi a csavar, hogy ez horrorfilm, más a megközelítés. Átlagos horrorfilm, nem voltam hasra esve tőle.
Ez a szó jutott eszembe a végére: kellemetlen. Elmeháborodott visongás, jumpscare-áradat, ijesztgetni próbáló hangeffektek sora... Csak egy idő után már annyira komolytalanná válik, hogy a filmre sem bírtam odafigyelni. Amikor ennyire erőltetik egymás után az ijesztgetést, "nagyárpi"-vá válik, és már semmit nem ér el. Horrorfilmek közt olyan átlagosnak érzem... Nekem viszont már nagyon kényelmetlen volt a felétől, borzasztóan untam. Nem nézném meg újra akkor sem, ha unatkoznék...
Egy másodpercet sem játszottam a játékkal, úgyhogy lehet, emiatt érzem így, de nekem nagyon zavaros volt a történet. A gore jelenetek "szépek", és az effektek/maszkok is, de körülbelül olyan érzésem volt, mintha random ijesztő jelenetek lennének összedobálva az egész film során. A szereplők viszonylag reálisan viselkednek, ez plusz pont, emellett jó kis atmoszférája is van a filmnek. Így mindennel együtt 6 pont számomra. Nem bánom, hogy megnéztem, de annak örülök, hogy nem moziban. Átlagos komforthorrornak megfelelt.
Mivel gamer vagyok, az alábbi véleményemet teljesen elhatárolom a játéktól, elég sok okból. Nos, a szereplők idegesítőek, irritálóak, kivéve Peter Stormare-t, igaz, neki csak pár perc jutott... A cselekmény annyira unalmassá válik a második harmadra, hogy majdnem elaludtam, a "rémségek" annyira gyerekesek, hogy egyszer fel is röhögtem. A cselekmények nagy része abszolút műanyag, és szinte nevetséges. A poharas, ivós rész a kedvencem, majd figyeljétek, mennyi víz van a pohárban, és mikor!
A film 187 347 725 forintos bevételt termelt Magyarországon. A hazai mozik összesen 70 788 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.
David F. Sandberg szerint a játék interaktív természete miatt nem lett volna érdekes egy egy az egyben adaptáció, ezért a film új megközelítést alkalmaz.