Rólam

Nem vagyok filmesztéta, nem jártam filmelméleti szakra, mégis évek óta figyelem, mitől lesz egy történet maradandó. Vagy éppen felejthető.
Ez a hely azoknak szól, akik szeretik a dráma szagát, a vér illatát, és a csendes jelenetek súlyát.
És azoknak is, akik szerint egy sokat szidott tinihorror is lehet kultikus, ha jól nyúlunk hozzá.

Szeretem a régi klasszikusokat. A modern slasher visszatéréseit. A grunge-lélekre írt adaptációkat.

Ha te is úgy gondolod, hogy néha a „rossz” filmek is mondanak valamit, és hogy egy karakter arckifejezése többet elárul, mint tíz oldal dialógus – akkor talán jól fogod magad érezni itt.

Szóval köszi, hogy benéztél. Tényleg.

 

2025. 10. 26.
Ezt tényleg senki sem akarta...
A Nobody Wants This második évada sajnos pont azt hozza, amit az első után nem akartunk látni: ugyanazokat a köröket futják a főszereplők, csak most még kevesebb kémia és még több felesleges évődés mellett. A karakterek ugyanazokat a dilemmákat rágják újra, de már nem izgalmas, inkább fárasztó. Olyan, mintha mindenki ott ragadt volna, ahol az előző évad végén elengedtük őket. A romantikus szálak helyett inkább kínos flörtölések, a valódi érzelmek helyett meg üres párbeszédek maradtak. Egy tinisorozatban több valódi tűz van, mint ebben a harmincasok közötti évődésben. A befejezés pedig… hát, deja vu. Pont ugyanazokat az ablakokat hagyja nyitva, mint korábban, csak most már nehezebb elhinni, h... több»
Amikor a rock and roll terápiává válik
Őszintén szólva ez a film kifacsarta a szívemet. Mindig elgondolkodtam azon, hogy ha a nagy színészeink, Robert De Niro, Al Pacino... egyszer már nem lesznek, vajon ki viszi tovább a stafétát? Nos, ha megnézed a Springsteen: Szabadíts meg az ismeretlentől című filmet, rögtön rájössz, hogy Jeremy Allen White bizony jó eséllyel ott lesz a következő generáció legnagyobbjai között. Van benne valami egészen különös: kedves, mégis kicsit nyers, nem klasszikus értelemben vett jóképű, de egyszerűen nem tudod levenni róla a szemed. És bár lehet, hogy a rocksztár-imidzs is sokat segít ezen, de az biztos, hogy White ebben a filmben nemcsak eljátszik egy szerepet, hanem át is éli azt. A film egyébként... több»
2025. 10. 21.
A feloldozás ára
A Task pontosan az a fajta sorozat, ami nem akar megfelelni a rohanó, klisékkel teli trendeknek. Ez egy lassan építkező, mélyen emberi történet, ahol minden szónak, minden pillantásnak súlya van. Mark Ruffalo ismét zseniális: egy melankolikus, megtört, mégis szerethető karaktert hoz, akinek már a jelenléte is megnyugtató. Mentor, apafigura, de közben egy sebzett lélek, aki kétségbeesetten keresi a feloldozást, és pont ez a kettősség teszi annyira emberivé. Robbie karaktere (akit Debreczeny Csaba fantasztikus szinkronja még tovább emel) az a tipikus antihős, akit elsőre nehéz hová tenni, de mire észbe kapunk, már vele izgulunk, és próbáljuk megérteni, miért teszi, amit tesz és túlzás nélkül m... több»
2025. 10. 16.
Ha a múlt újra tárcsáz...
Vannak folytatások, amiket jobb lenne elfelejteni, és vannak, amik méltó módon viszik tovább az eredetit, a Black Phone 2. szerencsére ez utóbbi. Ez a film nem próbálja másolni az első rész receptjét, hanem új színt, új nézőpontot ad neki, és ez pont az, amire egy jó horror-franchise-nak szüksége van. Ezúttal nem Finney áll a középpontban, hanem a húga, Gwen, és... őszintén? Zseniális döntés volt! A karakter mélyebb, érettebb, mégis őrzi azt a gyermeki sebezhetőséget, amitől az egész történet működik. A fiatal színésznő elképesztően viszi a hátán a filmet, miközben Ethan Hawke továbbra is dermesztően jó, még a maszk mögött is minden arcrezdülése érezhető. A film tempója feszes, az álomjele... több»
2025. 10. 13.
Amikor a romantika mellé tartalom is jár
A Jövőre ilyenkor kellemes meglepetés volt a mai romantikus vígjátékok között, felüdülés - amit ritkán kapunk manapság. A film nem próbálja meg feltalálni újra a műfajt, viszont éppen annyit ad hozzá, hogy ne csak a szívecskéink dobogjanak tőle, hanem az agyunk is kapjon egy kis táplálékot. A főszereplők között érezhető a kémia, ami nélkül egy ilyen film halálra van ítélve. A kapcsolatuk természetesnek hat, és bár vannak kiszámítható pillanatok, a történet őszintesége és a párbeszédek valódisága elviszik a hátukon a filmet. Különösen tetszett, hogy nem elégedtek meg a romantikus sablonokkal: a film komolyabb témákat is érint, mint például a sorshoz való viszonyunk vagy az önazonosság kérdése... több»
Truman Show (1998)
Psycho (1960)
Bűnösök (2025)