A hírhedt bostoni fojtogató néven elhíresült sorozatgyilkos és Loretta McLaughlin története, az első riporteré, aki megtalálta az összefüggéseket a nyomozás során, amely egyre reménytelenebbé vált.
(csd)A hírhedt bostoni fojtogató néven elhíresült sorozatgyilkos és Loretta McLaughlin története, az első riporteré, aki megtalálta az összefüggéseket a nyomozás során, amely egyre reménytelenebbé vált.
(csd)A történetet ismerjük, és láttuk már a gyilkos, az áldozatok és a nyomozók szemszögéből (1968-as film), és most az újságírók szemszögéből. Ezzel ki is merítettük a témát, azt hiszem. Nem sodort magával a történet, nem volt lendülete, így számomra csa... Teljes kritika
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Matt Ruskin kissé elszunyókált, vagy csak egyszerűen egy középszerű rendező, netalán egy kontár. Passz. A film nem talált be nálam. Emancipáció, ami itt csak egy nagy adag bohóckodás. Előzmények? 1962 júniusa és 1964 januárja között tizenhárom e... Teljes kritika
A film elsősorban korkép, másodsorban egy izgalmas, Zodikás jellegű film. Nagyon szépen hozza a David Fincheres hangulatot, mind a történetben, mind a karaktereiben, olyannyira, hogy egy ideig nem voltam biztos benne, hogy ez nem Fincher film-e. A központi konfliktus fordulatos és megdöbbentő, rengeteg érdekességgel, és bár a film második fele kicsit túlbonyolítja magát, és a történelmi valóságok miatt nem feltétlen egy pozitív végkifejletet kapunk, mégis van egy eredeti jellege a megjelenített világnak, pont azért, mert nem egy filmes gyilkos története.
Carrie Coon miatt néztem igazándiból, amúgy meg részletesen utána is olvastam az eredeti történetnek. Szerintem az tényleg érdekes és talányos, lévén, hogy lehet, hogy a fele sem volt igaz, amit állított Albert. Amúgy kellemes kis mozi, mindenképp ajánlom egy kis péntek délutáni jegeskávé mellé. Hatalmas stresszfaktor nem lesz benne, de belecsöppenünk a hatvanas évek világába, szerintem nagyon tökéletesen bemutatva.
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Nem erre számítottam. Valójában a saját hibám. Hogyha ilyesfajta true story filmet akarok legközelebb megnézni, akkor első körben google, és lecsekkolom, miről is szól, mert vártam a nagy csattanót, erre a mai napig sincs gyilkos. Felesleges ilyen tö... Több
Carrie Coon és Morgan Spector férj és feleségként szerepeltek az HBO Az aranykor (2022) című sikersorozatában, mielőtt csatlakoztak volna A bostoni fojtogató című filmhez.
A massachusettsi Belmontban egy ház helyettesítette Loretta McLaughlin riporter otthonát. Ugyanezen a napon a Winn Brook általános iskolát a Cambridge-i rendőrség épületévé alakították át a második forgatáshoz. Az iskolának 5000 dollárt fizettek a filmben való szereplésért.
Az igaz alapok: igazándiból a mai napig nem tudjuk, hogy pontosan ki volt a „bostoni fojtogató” néven elhíresült gyilkos vagy gyilkosok (nem bizonyított, hogy egyedüli elkövető tette). Az ötven éve kezdődött gyilkosságsorozat 1962 és 1964 között tartotta rettegésben a Bostonban és a város környékén élőket, és a mai napig a leghírhedtebb sorozatgyilkos történetek közt leljük fel. 1964. október 27-én letartóztattak egy Albert DeSalvo nevű férfit, aki bejutott egy fiatal nő lakásába, megerőszakolta, majd távozott. A továbbiakban elég összetett a történet, a kevés fellelhető bizonyíték alapján ezt az embert tették felelőssé a „bostoni fojtogató” gyilkosságokért. Jellemző az akkori hatóságokra – és a mostaniakra is –, hogy a sikertelen nyomozás után bűnbakot kell találni bármi áron. A nyomozás még javában zajlott, amikor 1967-ben Albertet életfogytiglani börtönre ítélték a többi, már rábizonyított betörés és nemi erőszak miatt. Konkrétan a gyilkosságok miatt nem is állt bíróság elé, csak feltételezték, hogy ő volt a tettes, az alapján, hogy a börtönbe vonulása után elvileg nem történt ilyen jellegű gyilkosság a környéken. Halálát is érdekes körülmények árnyékolták be:1973-ban szíven szúrták, miután többeknek is telefonált a börtönből az üggyel kapcsolatban. A rendőrség az ügyet 1964-ben zárta le, igazándiból eredménytelenül. A tények alapján szerintem elképzelhető, hogy a gyilkos máig háborítatlanul éli az életét.