Element Cityben számos, a négy elem – víz, föld, levegő és tűz – egyikéből származó lény él együtt. A fürge eszű tűzlány, Ember Lumen (Parázs) és a laza vízfiú, Wade Ripple (Örvény) azonban eleinte nem sokat tudnak kezdeni egymással, mert úgy gondolják, hogy túlságosan különbözőek.… Több

FILMINFÓ
KULCSSZAVAK


80 Elemi (2023)

80 Elemi (2023)

80 Elemi (2023)

80 Elemi (2023)

80 Elemi (2023)

80 Elemi (2023)

80 Elemi (2023)

80 Elemi (2023)

80 Elemi (2023)

80 Elemi (2023)

80 Elemi (2023)

80 Elemi (2023)

80 Elemi (2023)

80 Elemi (2023)
A Pixar romantikus vígjátéka látványos, játékos és színes városi környezetben, ahol a tűz, víz, föld és levegő elemei élnek együtt, középpontban Parázs, a szenvedélyes tűzlány és Örvény, a laza vízfiú kulturális és érzelmi közeledésével. A film atmos... Több
A Pixar idei első alkotása szívhez szóló bájjal mesél különbözőségről és elfogadásról, bevándorlásról, generációk és kultúrák egymás mellett éléséről, hivatásról, családról és szerelemről. A 2015-ös Dínó tesó rendezője, Peter Sohn, aki maga is bevánd... Teljes kritika
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Nem okozott csalódást a Disney/Pixar ezzel. Elemek egy városban, ahol nem feltétlenül jönek ki jól egymással, eredendő különbözőségük miatt... Ez alighanem társadalomkritika is lehet mai világunkra nézve, ahol továbbra is sajnos nagy méreteket ölt a megosztottság és a kirekesztés. Szerencsére a film a tanulságot nem (túl) klisés módon tálalja, és azt mondja, hogy megértéssel közeledjünk mások felé, és legyünk őszinték magunkkal is. Ahogy Parázsnak dühkitörései voltak, abból látszik, mi történik (jórészt képletesen), ha elfojtjuk magunkban azt, hogy valójában milyenek akarunk lenni. Olyan a recept, mintha már láttuk volna, csak újracsomagolták, és persze rengeteg pluszt adtak hozzá. Az animáció szuper volt, és ha a történet nem is a legeredetibb, a helyszín egyedi volt és pazar. Összességében friss felüdülés volt a film, aminek már most jól állna egy filmes folytatás. Sajnos ez utóbbi az anyagi teljesítménye miatt bizonytalannak tűnik valamelyest, de azért bizakodjunk. 10/10.
Pixar és Disney – régebben, ha ezt látom, csettintek egyet és nosza, induljon a vetítés. Ma már szkeptikus vagyok. Aki nem számít jóra, kevésbé csalódik. Így aztán nem kapcsoltam ki a felénél, ugyanis gyengére számítottam, és sajnos nem csalódtam. Az elemek különbözőségében annyi lehetőség van, olyan sok konfliktus lehetősége, mégis egy romantikus drámát kaptunk. Ezt a történetet nem egyszer láttuk már. Lehetetlen szerelem, a vágyak visszafogása szülői elvárásra és az összes klisé, amit sikerült még beletolni. De legalább vicces lett volna, ha már a látványvilág átlagos, a sztori meg unalmas! Üres karakterek tébláboltak egy kidolgozatlan környezetben, alig háttértörténettel. És mégis 120 percig húzták. Nos, Disney 100 – hát látszik, megöregedtek. Úgy 50% az értékelésem, de itt túlértékelt, így letoltam 40-re.
A film 404 842 106 forintos bevételt termelt Magyarországon. A hazai mozik összesen 210 227 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.
Thomas Newman negyedik animációs filmje a Némó nyomában (2003), a WALL-E (2008) és a Szenilla nyomában (2016) után.