Egy amerikai író Rómában megakadályozza, hogy egy sorozatgyilkos végezzen egy nővel. A férfi úgy dönt, hogy barátnőjével még maradnak kicsit a városban, hogy segítsék a nyomozást, nem sejtve, hogy ezzel magukra terelik a gyilkos figyelmét...
(dulkap)A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
Dario Argento is volt fiatal és pályakezdő. Az első fimje, a L'uccello dalle piume di cristallo, a Kristálytollú madár az Állat-trilógia első része, ami ugyanúgy nem kötődik a másik kettőhöz, mint a két későbbi rész, csak állati motívummal rendelkezi... teljes kritika»
Dario Argento első rendezését nem nevezném horrornak, inkább kriminek vagy thrillernek. A gyilkosságok a horrorokhoz/giallókhoz képest inkább visszafogottak, még nincsenek meg a vérben és erőszakban tobzódó jelenetek, a kamera még diszkréten elfordul... több»
Mikor szóba kerül az európai horrorgyártás, nekem mindig Olaszország jut elsőként az eszembe (még akkor is, ha e téren már finoman szólva sem alkot eme nemzet oly emlékezetes darabokat, mint a 80-as, 90-es évek során). Mégis az olaszok pár úriemberén... teljes kritika»
Alulmúlta a várakozásomat Dario Argento első rendezése, mert az átolvasott vélemények alapján sokkal többet vártam. Lassan egyre inkább kezdek csalódni a giallo műfajában. Primitív történet, névtelen szereplők, izgalomnak nyoma sincs. Logikátlan történet, csak másfél óra, mégis rendkívül unalmas. Nem tartom valószínűnek, hogy egy trauma hatására valaki pszichopata sorozatgyilkossá válik. Erős jóindulattal csak a „futottak még” kategóriába tudom sorolni. A későbbiekben Argento mester „megemberelte” magát és valóban készített értékálló darabokat („Mélyvörös”, „Sóhajok”, etc.) Minden kezdet nehéz!
Egy interjú során Argento azt nyilatkozta, hogy az egyik legnehezebb színész, akivel valaha együtt dolgozott, ennek a filmnek a főhőse, Tony Musante (1936–2013) volt.
(Kóborló )Dario Argento is szerepel a filmben, pontosabban csak a kezei. Azon jelenetek alatt, amikor a néző csak a gyilkos kesztyűjét láthatják, Argento kezei voltak a kesztyűkbe bújtatva. Ez később egyfajta rendezői védjegye is lett.
(Kóborló )Noha nem ez a film számít az első giallonak, kétségtelen, hogy nagyban segítette a műfaj elterjedését Európában.
(Kóborló )Szeretnéd használni a Mafab értékelését a weboldaladon?
Használd ezt a HTML-kódot »