Az Utolsó párbajnak a kényes téma miatt valószínűleg sokan el fogják nézni, hogy nézhetetlen. Rettentően utálom az aktuális és érzékeny témákat boncolgató művészi alkotásokról szóló hírek alatti obligát odaböfögést, miszerint „ahajapersze, elég ha van benne…. és máris csak dicsérni szabad” (Pontozott rész tetszés szerint kitölthető nemi identitás vagy emberi rassz megnevezésével). Ennél jobban csak egyet utálok. Amikor az odaböfögőnek igaza van. Több
Összességében Az utolsó párbaj minden komótossága ellenére érdekfeszítő marad a közel két és fél órás játékidőben, de az már kétséges, hogy van-e benne annyi jelentésréteg, ami indokolttá tenné a többszöri újranézést. Ezt majd az idő eldönti, annyi azonban biztos, hogy bár Ridley Scott bő negyven éve forgat kosztümös filmeket, még mindig tud újat és érdekeset mondani a műfajban. Több
Több iparosmunka után Ridley Scott ismét jól sikerült darabbal jelentkezett. Noha második Gladiátorról nem szólhatunk, de középkorban bonyolódó kalandfilmje leiskolázza a Mennyei királyságot, plusz önmagában is emlékezetes, jelenkorra reflektáló direktori visszatérés. Több
Az utolsó párbaj nem egy hagyományos, az adott kort minden tekintetben autentikusan felidéző történelmi film, hanem elsősorban a főszereplők – alantas késztetések és célok által meghatározott – sorsát különböző szemszögekből megvilágító alkotás, mely egy igaz történeten keresztül irányítja rá a figyelmet egy napjainkban is erős aktualitással bíró problémára. Több