Számomra katyvasz volt a film. Tudom, pont az ilyen filmeket szokták az ítészek díjazni, hogy milyen művészi és mennyire kifejezi a mai kor problémáit... Csak mi átlagemberek nem ebben a közegben élünk, és nem azért mert nincs művészi érzékünk, hanem mert van józan paraszti eszünk.
Más tekintélyes filmítészek mellett Cannes zsűrije kiemelkedőnek ítélte ezt a filmet, Berlin is díjazta mind az öt jelölt kategóriában, én nem! A hossza felér egy egész éjszaka tartó rémálommal, a megpendített témák elvarratlanul lógnak a levegőben, ... Több
Ritka unalmas volt és alig bírtam ébren maradni. Hiba volt még csak belekezdeni is. Kellett volna valami, ami miatt úgy érzem, hogy ez elragadó, de sajnos nem éreztem. Kár érte pedig nagyon vártam és pozitívan álltam az egészhez, mint kiderült teljesen feleslegesen.
A négyzet egy szürrealizmussal enyhén beoltott svéd társadalomkritika és dráma, de ezt nyugodtan ki lehet terjeszteni a hasonló nyugati országokra, még ha pl. hozzánk képest a svédek előttünk (mögöttünk?) járnak is a kifigurázott jóléti állam eszmény... Teljes kritika
Nem szeretem az ilyen rendkívül semleges jellegű, nagyon szétesett koncepciójú filmeket, ami után használati utasítást kell keresnem, hogy megértsem: ez most mitől is volt jó...?Egy jó film letisztult és úgy vannak kiélezve a szituációk, hogy azok ös... Több
A film bizony egyszerre hagyott bennem hiányérzetet és élményt egyaránt. Az bizonyos, hogy a rendező nagyon jól látja a kulturális válságot, a sznobizmus vezette „művészet” totális csődjét. Tudom, hogy ez a mondat sokaknál kiveri a biztosítékot, mégis az a véleményem, hogy a beteg, élvhajhász, semmitmondó világkép halálra van ítélve. Ezt tehát nagyon jól látja a film megalkotója. A színészek jól alakítanak, a főszereplő nagyon jól el tudja adni a bizonytalan, sorsába épp csak belenyugvó, már mindentől elfáradt múzeum-vezetőt, aki jól tudja, hogy a nagy semmit árusítják a világnak. Más: a filmbe bele van kódolva, mi lesz az ilyen országok sorsa a jövőben - ezt példázza a főszereplő találkozása a más kultúrából érkezett gyerekkel. Itt mit sem számít az, hogy ők ketten miről vitatkoznak, hanem egyedül az számít, hogy távlatilag ennek mi lesz a következménye. És bizony, ami mindvégig benne feszül a filmben: kiürült emberek nem lesznek képesek megmenteni sem a művészetet, sem önmagukat!
Nagyon kendőzetlenül és pofábavágóan mutatja be a film nyugati civilizáció állapotát itt és most. Minden viccnek a fele igaz.
Nem egyszerűen rossz, irritáló. Kibonthatta volna a film az elvont művészvilág és a valóság egymásnak ütközését, s számos groteszk, gondolatébresztő helyzetet teremthetett volna ebből. Ugyancsak ábrázolhatta volna a véleménynyilvánítás szabadságának ... Több
Vontatott a film, megis sok dráma van benne, ami dolgozik a nézőben meg egy pár napig, a film megtekintése után.
Zseniális alkotás. Intelligens,elgondolkodtató és eszméletlen groteszk. Spoiler lehet A majmos performansz jelenet egyszerûen eszméletlen. Fantasztikusan fokozza a feszültséget és a nézô tényleg nem tudja végül hova fut ki az egész. Mivel kurátornak... Több
Egy zseniális helyzetkomikumú, komoly etikai kérdéseket felvető, nagyon érdekes alkotás lett Ruben Östlund következő nagyjátékfilmje. Remekművet vártam, de sajnos a film cselekménye szétszórt, a szálak teljesen érdektelenek de ami a legzavaróbb, hogy... Több