Játssz egy Nintendo Switch Lite-ért · Nyerj mozijegyet akár minden héten! Több info itt » Login  
71%
Filmadatlap
 
25
Szereplők
14
Vélemények
35
Képek
6
Videók
A négyzet
 
szucszoli   2018. 12. 30.

legújabb vélemény

0

Nem szeretem az ilyen rendkívül semleges jellegű, nagyon szétesett koncepciójú filmeket, ami után használati utasítást kell keresnem, hogy megértsem: ez most mitől is volt jó...?Egy jó film letisztult és úgy vannak kiélezve a szituációk, hogy azok ös... több»

 
Deku   2018. 02. 15.

1

Ritka unalmas volt és alig bírtam ébren maradni. Hiba volt még csak belekezdeni is. Kellett volna valami, ami miatt úgy érzem, hogy ez elragadó, de sajnos nem éreztem. Kár érte pedig nagyon vártam és pozitívan álltam az egészhez, mint kiderült teljesen feleslegesen.


 
Berto49   2018. 02. 23.

1

Más tekintélyes filmítészek mellett Cannes zsűrije kiemelkedőnek ítélte ezt a filmet, Berlin is díjazta mind az öt jelölt kategóriában, én nem! A hossza felér egy egész éjszaka tartó rémálommal, a megpendített témák elvarratlanul lógnak a levegőben, ... több»

 
BoBamburg   2018. 07. 19.

0

Vártam valamit ettől a filmtől, és valamilyen szinten hozta is azt, de nem eléggé. Persze, görbe tükröt tart a modern művészet és a mai társadalom elé, és van egy fajta kellemes humora, de van vele egy kis gond. Nem elég érdekes. Főleg nem 2 és fél ó... több»

 
Miska bácsi   2018. 05. 28.

0
Könyégig túrni a humbugban

A négyzet egy szürrealizmussal enyhén beoltott svéd társadalomkritika és dráma, de ezt nyugodtan ki lehet terjeszteni a hasonló nyugati országokra, még ha pl. hozzánk képest a svédek előttünk (mögöttünk?) járnak is a kifigurázott jóléti állam eszmény... teljes kritika»

 
bbozsi   2017. 12. 21.

0

Nagyon kendőzetlenül és pofábavágóan mutatja be a film nyugati civilizáció állapotát itt és most. Minden viccnek a fele igaz.

 
De Matt   2018. 12. 04.

0
A jelen furcsán fest

A film bizony egyszerre hagyott bennem hiányérzetet és élményt egyaránt. Az bizonyos, hogy a rendező nagyon jól látja a kulturális válságot, a sznobizmus vezette „művészet” totális csődjét. Tudom, hogy ez a mondat sokaknál kiveri a biztosítékot, mégis az a véleményem, hogy a beteg, élvhajhász, semmitmondó világkép halálra van ítélve. Ezt tehát nagyon jól látja a film megalkotója. A színészek jól alakítanak, a főszereplő nagyon jól el tudja adni a bizonytalan, sorsába épp csak belenyugvó, már mindentől elfáradt múzeum-vezetőt, aki jól tudja, hogy a nagy semmit árusítják a világnak. Más: a filmbe bele van kódolva, mi lesz az ilyen országok sorsa a jövőben - ezt példázza a főszereplő találkozása a más kultúrából érkezett gyerekkel. Itt mit sem számít az, hogy ők ketten miről vitatkoznak, hanem egyedül az számít, hogy távlatilag ennek mi lesz a következménye. És bizony, ami mindvégig benne feszül a filmben: kiürült emberek nem lesznek képesek megmenteni sem a művészetet, sem önmagukat!

Galéria (35)

Terry Notary
Dominic West
Elisabeth Moss
Terry Notary
Elisabeth Moss
Elisabeth Moss
Terry Notary
Elisabeth Moss

Videók (6)

A film összbevétele 1 502 347 dollár volt (imdb.com).

 

Östlund azt nyilatkozta, hogy önállóan is érdekes jeleneteket akar létrehozni, melyek rávilágítanak az emberi viselkedésre. Ha olyan jelenetekkel töltené ki a filmjét, ami csak a cselekményt magyarázza, úgy érezné, megbukott rendezőként.

(Miska bácsi)
 

A filmet Magyarországon elsőként a miskolci Cinefesten mutatták be 2017. szeptemberében, országos forgálmazásra pedigszűk egy hónappal a fesztivál után került sor.

(ArpiHajdu és Réci)
 

A film nyitójelenetét Ruben Östlund rendező saját élménye ihlette, amikor Göteborgban meglátott egy nőt, aki odaszaladt az egyik járókelőhöz, és azt mondta neki, hogy valaki meg akarja ölni. Az eset felkeltette a tömeg figyelmét, de később kiderült, hogy csak egy átverés volt, hogy néhány zsebtolvaj kirabolja az összegyűlteket. A direktornak is ekkor lopták el a telefonját.

(hp )
 

A film egyik jelenetében egy Tourette-szindrómás férfi kiabál egy riporterrel. Ruben Östlund rendező elmondta, hogy a jelentet egyik saját élménye inspirálta, melynek a Svéd Nemzeti Színházban volt szemtanúja.

(hp )
 

A film ötlete akkor született, amikor Ruben Östlund rendező és a producer, Kalle Boman meglátogatta a Vandalorum Múzeumot Värnamo-ban 2014-ben.

(hp )
 

A film költségvetése 5,5 millió dollár volt.

(hp )
 

A filmben látható kiállítótermi jelenetet a svéd királyi palotában forgatták.

(hp )
 

A film forgatása 2016. júniusa és októbere között zajlott Gothenburgban, Stockholmban és Berlinben.

(hp )
 

A filmet vegyesen fogadták a kritikusok. A RottenTomatoes-on 61 százalékon áll (2017. május), ennek ellenére a zsűri neki ítélte az Arany Pálmát a 2017-es Cannes-i Filmfesztiválon.

(hp )
 

1951 óta nem nyert svéd rendező (Alf Sjöberg) Arany Pálmát. A sort Ruben Östlund ezzel a filmjével törte meg a 2017-es Cannes-i Filmfesztiválon.

(hp )
 
A négyzet ismét egy tipikus Östlund-rendezés, amely úgy szórakoztató, hogy közben komoly társadalmi perspektívákat tár elénk, mindezt a svéd rendezőtől már jól ismert, objektív és kissé polgárpukkasztó eszközökkel, ugyanakkor sajnos nem lehet eltekinteni attól, hogy sok jelenetet túl sokáig tart ki az alkotás, ezzel kissé csorbítva az adott momentum drámai ívén. Mindenesetre A négyzet ezen hibák ellenére is komoly társadalmi film, amelyet sajnos sokan érteni-, vagy megnézni sem feltétlenül fognak.

9/10 több»
 
A négyzet egy tökös, belevaló és bevállalós szatíra, remek alakításokkal és fantasztikus elképzelésekkel, amit kissé visszahúz hosszú játékideje. Rövidfilm-gyűjteményként hat a liberalizmusról és annak ellentétéről is, amely nem kímél senkit. Felváltva szórakoztató és unalmas és kétségtelenül megosztó – ami pontosan beleillik mondanivalójába. 80/100 több»
 
A Lavina rendezőjének új, Arany Pálmát nyert filmje ismét kényelmetlen témákat boncolgat, ismét kényelmetlenül szórakoztató módon. 85/100 több»