Játssz egy iPad-ért! · Keressük a nap véleményíróját! Nyerj mozijegyet minden nap! · Fórum (új!) Login  
73
Filmadatlap
 
25
Szereplők
13
Vélemények
35
Képek
8
Videók
 
Deku   2018. 02. 15.

Ritka unalmas volt és alig bírtam ébren maradni. Hiba volt még csak belekezdeni is. Kellett volna valami, ami miatt úgy érzem, hogy ez elragadó, de sajnos nem éreztem. Kár érte pedig nagyon vártam és pozitívan álltam az egészhez, mint kiderült teljesen feleslegesen.

 
Berto49   2018. 02. 23.

Más tekintélyes filmítészek mellett Cannes zsűrije kiemelkedőnek ítélte ezt a filmet, Berlin is díjazta mind az öt jelölt kategóriában, én nem! A hossza felér egy egész éjszaka tartó rémálommal, a megpendített témák elvarratlanul lógnak a levegőben, ezzel még inkább nehezítve a néző dolgát. "Iszonyatosan boldog vagyok, de nem tudom, érdemeltünk-e ennyi díjat" nyilatkozta a rendező Berlinben, és ha még Oscart is nyer(ne), akkor újra a hupilila művészfilmek, a közönséget magasról lenéző alkotások évadja következik. Erre sajnos a túlzott hype miatt sok esély van. Mindegy, a Filmakadémia melléfogásaival nem kell foglalkozni!


 
Miska bácsi   2018. 05. 28.

Első Östlund filmem, mely nem vett rá, hogy azonnal pótoljam a rendező korábbi munkásságát. A négyzet egy szürrealizmussal enyhén beoltott svéd társadalomkritika és dráma, de ezt nyugodtan ki lehet terjeszteni a hasonló nyugati országokra, még ha pl. hozzánk képest a svédek előttünk (mögöttünk?) járnak is a kifigurázott jóléti állam eszményképéhez. Jóléti-e az az állam, ahol a többség valóban jómódú? Minden mérhető statisztikai adat azt mutatja, hogy össztársadalmi szinten igen, de mi van, ha közben a nem mérhető dolgok elsorvadnak? Christian múzeumának legújabb kiállítása a négyzet, ami bárkinek megadja a törődést és egyenlő jogokat, ha belelép. Nagyon hangzatos, de nem az lenne a cél, amit egyébként majdnem el is értünk, hogy ez mindenkire érvényes legyen? Szerintem az az üzenete a négyzetnek, hogy mindenki beleképzeli magát a pihe-puha négyzetecskéjébe, ahol ő a legnagyobb király, és szarik a többiek négyzetére. Hiszen olyan nincs is, a múzeum is csak egy négyzetet épített, legjobb esetben is csak pár másik személynek van benne hely magunk mellett. Akiket nagyon hamar ki is lehet aztán lökni, ha úgy adódik. És miért éppen négyzet? Talán nincs jelentősége, és túlmagyarázom, de érdekes a formaválasztás. Egy körbe állni sokkal kézenfekvőbb volna, de a kör természetesebb alakzat, mint a mesterséges négyzet. A teljesség igénye nélkül még pár téma, amibe könyékig belenyúl a film. A modern művészet a sznobizmus szülötte, és jó nagy humbug. Mint a nyikorgó székrakás meg a kavicskupacok. A társadalomból kirekesztettek visszatérő elem, és minden alkalommal kicsit tovább árnyalja a róluk festett képet. Meddig állat az állat, és honnan ember az ember? Ezt a fantasztikus Oleg-csúcsjelenet példázza igazán, az egy nagyon emlékezetes 10 perc marad a filmből. A történetre aligha kell koncentrálni, nem kap nagy jelentőséget, laza szálak fűzik egymáshoz a skeccseket, pár kifejezetten csak lóg a levegőben. A gondolatébresztés és szórakoztatás a két célja a filmnek, én legalábbis így láttam. És itt bukik meg a dolog. Gondolatot ébreszt, de közben elaltat. Kétszer néztem meg a filmet, elsőre többször is elaludtam rajta, második próbálkozásnál csak egyszer. Borzasztóan hosszúra nyújtották az egészet. Oleg jelenetén kívül az összes untatott. Szoktam érteni az abszurd humort, szeretek is kínomban elmosolyodni magamon, ha pl. egy film számon kéri az emberségemet. Értettem a célzásokat, de alig találtak be. Ennyire lassú filmet ritkán nézek, mostanában 60 éves japán klasszikusok közt találtam hasonlókat, de azok legalább szépek. Sajnos a fölösleges ~60 perc annyira rányomja a bélyegét a filmre, hogy közepesnél jobbat nem tudok adni. Pedig minden potenciál megvan benne, hogy jó film lehessen.

 
Hakker   2018. 02. 07.

Bennem van a hiba, de ez a film nem jött át. Szeretem a skandináv filmeket, de ez nem tetszett. Egyedül a majmos rész volt a filmben ami szimpatikus volt. Nem az "akció jelenet" miatt, hanem a skandináv filmekre jellemző váratlan szituáció miatt.

 
BoBamburg   2018. 07. 19.

Vártam valamit ettől a filmtől, és valamilyen szinten hozta is azt, de nem eléggé. Persze, görbe tükröt tart a modern művészet és a mai társadalom elé, és van egy fajta kellemes humora, de van vele egy kis gond. Nem elég érdekes. Főleg nem 2 és fél órán át. Feleslegesen túl van húzva (talán egyedül a végén az éttermes performansz volt, ahol tényleg rendbe volt a rászánt jatékidő), nem mutat sok újat és nagyjából a történet fele ami oké, másik fele meg csak van, hogy menjen az idő.

Terry Notary
Dominic West
Claes Bang
Elisabeth Moss
Claes Bang
Terry Notary
Elisabeth Moss
Claes Bang
Elisabeth Moss
Claes Bang
Claes Bang
Claes Bang
Claes Bang
Claes Bang
Claes Bang
Claes Bang
Claes Bang
Claes Bang
Terry Notary
Claes Bang
Claes Bang
Elisabeth Moss
Claes Bang
 
A négyzet ismét egy tipikus Östlund-rendezés, amely úgy szórakoztató, hogy közben komoly társadalmi perspektívákat tár elénk, mindezt a svéd rendezőtől már jól ismert, objektív és kissé polgárpukkasztó eszközökkel, ugyanakkor sajnos nem lehet eltekinteni attól, hogy sok jelenetet túl sokáig tart ki az alkotás, ezzel kissé csorbítva az adott momentum drámai ívén. Mindenesetre A négyzet ezen hibák ellenére is komoly társadalmi film, amelyet sajnos sokan érteni-, vagy megnézni sem feltétlenül fognak.

9/10 több»
 
A négyzet egy tökös, belevaló és bevállalós szatíra, remek alakításokkal és fantasztikus elképzelésekkel, amit kissé visszahúz hosszú játékideje. Rövidfilm-gyűjteményként hat a liberalizmusról és annak ellentétéről is, amely nem kímél senkit. Felváltva szórakoztató és unalmas és kétségtelenül megosztó – ami pontosan beleillik mondanivalójába. 80/100 több»
 
A Lavina rendezőjének új, Arany Pálmát nyert filmje ismét kényelmetlen témákat boncolgat, ismét kényelmetlenül szórakoztató módon. 85/100 több»
 

Östlund azt nyilatkozta, hogy önállóan is érdekes jeleneteket akar létrehozni, melyek rávilágítanak az emberi viselkedésre. Ha olyan jelenetekkel töltené ki a filmjét, ami csak a cselekményt magyarázza, úgy érezné, megbukott rendezőként.

(Miska bácsi )
 

A filmet Magyarországon elsőként a miskolci Cinefesten mutatták be 2017. szeptemberében, országos forgálmazásra pedigszűk egy hónappal a fesztivál után került sor.

(ArpiHajdu és Réci )
 

A film nyitójelenetét Ruben Östlund rendező saját élménye ihlette, amikor Göteborgban meglátott egy nőt, aki odaszaladt az egyik járókelőhöz, és azt mondta neki, hogy valaki meg akarja ölni. Az eset felkeltette a tömeg figyelmét, de később kiderült, hogy csak egy átverés volt, hogy néhány zsebtolvaj kirabolja az összegyűlteket. A direktornak is ekkor lopták el a telefonját.

(hp )


  Előzetes A film adatlapja
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.