CHRIS RENAUD (exedutive producer) pályafutását képregényművészként kezdte, 1994 és 2000 között a Marvel és a DC Comics munkatársa volt. Később a Shadow Projects és a Big, Big Productions látványtervezője lett, ahol többek között az Emmy-re jelölt Bear in the Big Blue House és az It’s a Big Big World című gyerekműsorokban dolgozott. A munkálatok során az animációs feladatok valamennyi fázisában részt vett a karakterfejlesztéstől kezdve a storyboard-készítésen át egészen a digitális modellezők irányításáig.
Miután átment a Blue Sky Studios/20th Century Fox Animationhöz, több nagyszabású projekt – Robotok (Robots), Jégkorszak 2 – Olvadás (Ice Age: The Meltdown), Horton (Dr. Seuss’ Horton Hears a... TöbbCHRIS RENAUD (exedutive producer) pályafutását képregényművészként kezdte, 1994 és 2000 között a Marvel és a DC Comics munkatársa volt. Később a Shadow Projects és a Big, Big Productions látványtervezője lett, ahol többek között az Emmy-re jelölt Bear in the Big Blue House és az It’s a Big Big World című gyerekműsorokban dolgozott. A munkálatok során az animációs feladatok valamennyi fázisában részt vett a karakterfejlesztéstől kezdve a storyboard-készítésen át egészen a digitális modellezők irányításáig.
Miután átment a Blue Sky Studios/20th Century Fox Animationhöz, több nagyszabású projekt – Robotok (Robots), Jégkorszak 2 – Olvadás (Ice Age: The Meltdown), Horton (Dr. Seuss’ Horton Hears a Who!), Jégkorszak 3. – A dínók hajnala ( Ice Age: Dawn of the Dinosaurs) – elkészítésében vett részt sztorifelelősként. Az volt a feladata, hogy a történetet lefordítsa a mozi vizuális nyelvére, drámai és komikus jeleneteket hozva létre.
2007-ben Renaud ötletéből és forgatókönyvéből megszületett a Jégkorszak – Motkány (No Time for Nuts) című rövid animáció. A rendező a produkció minden kreatív feladatában közreműködött (dizájn, látvány, világítás, renderelés, zene, hangkeverés). A kisfilmet műfajában Oscar®-ra jelölték, és megkapta a legrangosabb animációs díjat (Annie Award).
2008 és 2010 között Renaud és Pierre Coffin a Gru (Despicable Me) című animációs produkciót rendezték, amely 2010-ben Amerika tizedik legjövedelmezőbb filmje volt. Munkájukért mindketten Annie-jelölést kaptak legjobb animációs rendezés kategóriában. Ezek után Renaud a Loraxot (Dr. Seuss’ The Lorax) készítette el, amely 2012-ben a legjobb első három napi bevételt érte el az animációs filmek között (70,2 millió dollár), egyben minden idők nyolcadik legjobban nyitó animációs filmje volt Amerikában.
Renaud jelenleg a Minions című animációs film executive producere. (UIP-Duna)
(hp)