Én, persze, csak azért vagyok, hogy fizessek - mondja sorsába beletörődve már a történet legelején Solmay Ignác földbirtokos. Ám hiába hajtotta szerencsétlen fejét "önként és dalolva" a házasság rabigájába, az ő pénztárcája sem bírja a végtelenségig öt felnőtt gyermeke, valamint bájos felesége luxusigényeit. Lovak, ruhák, ékszerek, estélyek és partik, egy kis vesztegetés itt, némi úri becsület amott, s a család máris a teljes anyagi csőd szélére kerül. Ám erről, a családfőn kívül, "persze" senki sem hajlandó tudomást venni! Mindenki hajtja a saját álmait, miközben a szerző mulatságosan figurázza ki az uraskodó család és környezete kicsinyes világát.Jordán…
Több
Én, persze, csak azért vagyok, hogy fizessek - mondja sorsába beletörődve már a történet legelején Solmay Ignác földbirtokos. Ám hiába hajtotta szerencsétlen fejét "önként és dalolva" a házasság rabigájába, az ő pénztárcája sem bírja a végtelenségig öt felnőtt gyermeke, valamint bájos felesége luxusigényeit. Lovak, ruhák, ékszerek, estélyek és partik, egy kis vesztegetés itt, némi úri becsület amott, s a család máris a teljes anyagi csőd szélére kerül. Ám erről, a családfőn kívül, "persze" senki sem hajlandó tudomást venni! Mindenki hajtja a saját álmait, miközben a szerző mulatságosan figurázza ki az uraskodó család és környezete kicsinyes világát.Jordán Tamás sztárszereposztásban vitte színre Csiky Gergely vígjátékát a Nemzeti színpadán. Blaskó Péter elnyomott családfője legalább olyan mulatságos, mint Stohl András ügyefogyott kérője, Udvaros Dorottya pedig a legédesebb "rettenetes anya", akit valaha színpadon láttunk.