
Érdekességek (12)
A filmben a Teremtmény nem szándékosan gyilkol. Ez eltér a könyvtől, amelyben szisztematikusan öli meg Victor szeretteit, hogy teremtőjét rákényszerítse egy társ létrehozására. Azzal, hogy Del Toro törölte a Teremtmény súlyos hibáit, azt akarta hangsúlyozni, hogy a valódi szörnyeteg Victor Frankenstein. Az, aki nem vállal felelősséget a tetteiért és teremtményéért.
A filmben Elizabeth (Mia Goth) találkozik a Teremtménnyel, és romantikus szerelmet is érez iránta, ami radikálisan eltér a regénytől. Az eredeti műben a Teremtményt minden ember elutasítja, ezért válik a harag és a bosszú eszközévé. Del Toro változtatása arra szolgált, hogy még megértőbbé (empatikussá) tegye a nézőket a Teremtmény iránt.
A filmben a kör alakú formák adják a keretet, szimbolizálva az élet körforgását és az önmagába futó sorsot. Ilyen volt a laboratórium fókuszában álló óriási körablak és az életet adó akkumulátorok is.
A rendező egyedi, titkos színkódokat használt a filmben a karakterek és a témák hangsúlyozására, amit utólag maga árult el: zöld - ezt a színt Mia Goth (Elizabeth Levenza) viseli, és a természetet, az életet és a halál természetes velejáróját szimbolizálja, ahol a "halál lekapcsolt akkumulátor". Kék és földtónusok: ezek a színek Victor Frankensteinhez és a Teremtményhez kötődnek, utalva az életben és a halálban is meglévő földi állapotra. A Teremtmény bőre is kékes a halott testrészek miatt. Piros: a piros szín – meglepő módon – a filmben a szándékos kerülést jelenti, utalva a természetfeletti és a boszorkánysághoz köthető újjáélesztésre, amit Del Toro ki akart zárni. Csak akkor jelent meg, amikor szükségszerű volt.
Jacob Elordi dolgát nehezítette, hogy a Teremtmény karaktere Del Toro víziójában nem csupán egy ijesztő szörny, hanem egy tragikus, mélyen emberi figura, a szeretet útkeresője. Elordi feladata tehát az volt, hogy ne csak a fizikai jelenlétet (méretét, erejét) hozza, hanem a teremtmény sebezhetőségét és az emberi elutasítás miatti szenvedését is.
A Teremtmény szerepét eredetileg Andrew Garfield (a Pókember-filmek sztárja) kapta, ám a színész idő előtt távozott a produkcióból. Helyére a fiatal, tehetséges Jacob Elordi (az Eufória és a Saltburn színésze) lépett, ami óriási kihívás volt a számára. Az első visszajelzések alapján Elordi játéka nüanszolt (finom, apró részletekkel teli) és lebilincselő lett, sokak szerint Oscar-jelölést érdemel.
A filmet egyedülálló módon a forgatással párhuzamosan kezdték vágni, így csupán három héttel a forgatás befejezése után már egy nyers vágatot tudtak kommentelni a stúdiónál.
Hasonló filmek
A farkasos jelenetek a Trónok Harca farkasaiért is felelős állattartó, Andrew Simpson közreműködésével jöttek létre. A tényleges forgatáson nem voltak valódi farkasok, hanem csak animáció referenciának szolgáltak és egy kontrollált helyszínen játszatták el velük az adott jelenetet.
Már az 1990-es évek végén és a 2000-es évek elején Doug Jones színész volt a szörnyeteg szerepére szerződtetve. Jones számos filmben dolgozott együtt Del Toróval.
Egy korábbi reinkarnációban a produkciót a Universal Studios hagyományos szörnyuniverzumának új remake-sorozatának részeként tervezték, beleértve a Az ismeretlen Drakula (2014) és A múmia (2017) című filmeket. Most önálló filmnek szánják, ahogy azt Guillermo del Toro rendező mindig is tervezte.
Eredetileg Andrew Garfield játszotta volna a Szörnyeteg szerepét, de időbeosztási problémák miatt ki kellett szállnia, és helyére Jacob Elordi került.