Az európai űrprogram óriási kihívás előtt áll, javában zajlik űrhajósaik felkészítése egy egy évig tartó űrutazásra, az ún. Proxima küldetésre. Sarah boldogsága azonban nem felhőtlen, mert bár tudja, hogy a karrierjének óriási lendületet adna a minden bizonnyal megismételhetetlen lehetőség, nem hagyja nyugodni a lelkifurdalás, amit a lánya miatt érez. Tudja, hogy Stella életében ő az egyetlen biztos pont, mivel egyedülálló anyaként neveli őt, senki sincs, akire nyugodt szívvel rábízhatná. Ugyanakkor a munkáját is szenvedélyesen szereti. Bizonytalansága a kislányra is ráveti árnyékát, s kettejük kapcsolata érezhetően megromlik a kialakult helyzet miatt.
Alice Winocour drámája az anyaság és karrier sokszor egymással vetekedő próbatételeiről szól. Számos nívós filmfesztiválon kapott pozitív visszajelzést; San Sebastianban a zsűri különdíjával és az ökumenikus zsűri különdíjával jutalmazták, Torinóban különdíjban részesült. Főszereplői olyan nagy sikerű színészek, mint Eva Green (Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei, Éjsötét árnyék, Casino Royale, Méh), Matt Dillon (Ütközések, A ház, amit Jack épített, Keresd a nőt!, Én, a nő és plusz egy fő, Vad vágyak, Majd’ megdöglik érte) és Sandra Hüller (Toni Erdmann).
Egy asztronauta anyuka és kislánya, karrier vs. anyaság. Ilyen felütéssel sejthető volt, hogy nem egy vérbeli űrutazó sci-fit fogunk kapni, azonban amit a film produkált, az egészen váratlan volt. Sarah (Eva Green) gyerekkora óta az űrutazásról álmod... teljes kritika»
Ez egy jó film, ha az ember helyén kezeli, ugyanis sokan sci-fire számítanak, pedig valójában egy dráma. Eva Green kiválóan alakítja a nőt, aki egyszerre akarja beteljesíteni saját álmát az űrutazással, és anyaként jelen lenni kislánya életében. Vann... több»
Alice Winocour egy elgondolkodtató sci-fi drámával jelentkezett a nagyszerű Eva Greeennel a főszerepben, aki ezúttal is egészen lehengerlő alakítást nyújt. Winocour harmadik nagyjátékfilmjében sem okoz csalódást, és a rá jellemző érzékeny rendezői stílussal az év egyik legjobbját hozta. Bátran ajánlom.
A film összbevétele 733 914 dollár volt (imdb.com).
Alice Winocour rendező, aki maga is egy kilenc éves kislány édesanyja elmondta: "Körül akartam járni egy anya és lánya elválásának folyamatát, ami egybecseng az űrhajós és a Föld közti elszakadással."
(hp )Alice Winocour elmondta, hogy már gyerekkorától nagy érdeklődéssel figyeli az űrutazókat, és mindig is érdekelte őt az űrhajósok kiképzése. "A filmekben a problémák általában az űrben, és nem a Földön következnek be, de egy űrhajós életének a nagy része valójában a felkészülésből áll. Vannak köztük, akik ennek ellenére végül sosem jutnak ki a világűrbe" - mondta.
(hp )Alice Winocour rendező egy interjúban elmondta, hogy az motiválta a film elkészítésére, hogy bemutassa, hogy egy nő lehet szuperhős és anya is egy személyben. A több női űrhajóssal is beszélgetett, és arra lett figyelmes, hogy a nők a férfi kollégáikkal ellentétben kevesebbet beszélnek a gyerekeikről, mivel attól tartanak, hogy így kevésbé tekintenék őket hitelesnek a szakmájukban. "Van itt ez a domináns terület, egy társadalmi konstrukció, melynek értelmében egy gyermek inkább az anya felelőssége. Ez a feminista ügy artikulálódik a filmben."
(hp )"Ez egy maszkulin világ. Az űrhajósok ruháin például váll nehezék van, mert a férfiak alapvetően erősek vállban, míg a nők inkább csípőben erősebbek" - mondta a rendező, Alice Winocour, majd hozzátette, hogy filmjével tisztelegni szeretett volna azon nők előtt, akik vállalják, és végigcsinálják a kiképzést. Jelenleg az űrhajósok mindössze 10 százaléka nő. Az első két nő űrsétáját a NASA korábban lefújta, ugyanis nem volt két M-es szkafanderük.
(hp )Alice Winocour már a forgatókönyv megírása közben ellátogatott az Európai Űrügynökségbe, Cologne-ba. Itt ismerkedett meg az űrhajóssal, Thomas Pesquet-vel, aki ekkoriban az első űrutazására készült. Pesquet maga is feltűnik a film egy pontján. "Edzőkkel is dolgoztunk, azt szerettem volna, hogy a párbeszédek minél hitelesebbek legyenek. Minden, amit a filmben látható, az a valóságon alapul. A felkészülés célja, hogy az Európai Űrügynökség felkészítse az űrhajósok testét a hosszú távú utazásra" - nyilatkozta a rendező.
(hp )A film szereplőválogatása során több mint 300 gyerekszínészt hallgattak meg Stella szerepére. Az alkotók választása Zélie Boulant-ra esett, akinek a Proxima a második mozifilmje.
(hp )A Ígérem, hogy visszatérek Alice Winocour rendező pályafutásának harmadik egészestés mozifilmje.
(hp )Diane Kruger egy 2016. augusztus 9-i, Alice Winocour-ral adott interjújában érdeklődését fejezte ki a film főszerepe kapcsán, a rendező választása azonban végül Eva Greenre esett.
(hp )Szeretnéd használni a Mafab értékelését a weboldaladon?
Használd ezt a HTML-kódot »