Játssz egy Huawei MediaPad T3-ért! · Ajándék mozijegy minden felhasználónknak! Több info itt » Login  
82

A góré

(Shot Caller)
 
MMcFly2015  2017. 08. 22.

A legjobban sikerült börtöndrámák egyike. Mikor a film végére értem, megfogalmazódott bennem, hogy eddig az Elítélt (Felon) c. 2008-as alkotás nyűgözött le a műfajból, de a Shot Caller átvette a helyét. Erre most tűnt fel, hogy a rendező is ugyan az. Le a kalappal, úgy látszik, a családi drámát egy kemény börtön történetben kitűnően tudja adagolni. A film szerkezete tökéletes. Kicsit sem hagy unatkozni. Két párhuzamos idősíkot követhetünk végig, ebből az egyik kiegészíti a másikat. Személy szerint engem a drámai oldala jobban elkapott, miként vált állattá egy sikeres családapa, de a végén kapott lezárás hatalmasat csattan. Dráma és krimiként is szuperál. Számomra rejtély, ilyen jól sikerült, kimagasló filmek miért nem kerülnek a hazai mozikba... :(

 
Berto49  2017. 08. 26.

„Az odú” után – teljesen véletlen választás volt – egy modern, 2017-ben készített modern börtöndráma. A büntetlen előéletű Jacob Harlon ittasan halálos balesetet okozva börtönbe kerül. Az ottani körülmények hatására igazi bűnözővé, egy gengszterbanda tagjává válik, Büntetését letöltve megbízzák egy sokat jövedelmező fegyvereladási ügylet lebonyolításával. Iszonyatosan kemény film, brutális jelenetekkel. Egy nekem alapjában ellenszenves bűnözőt Nikolaj Coster-Waldau olyan nagyszerűen alakít, hogy a végén az erkölcsi tartása miatt személyisége felértékelődött a szememben. Két szálon futó cselekmény, nagyon oda kell figyelni, hogy követhessük a történetet, de megéri a koncentrálást.

 
hsanya182  2017. 12. 13.

Nem egy egyszerű gengszterfilm, elég komplex és összetett mozi, van benne sok gyűlölet. Nem semmi, hogy egy "boldog" családos átlagermbernek, hogy megváltozik az élete, mikor egy balesetben elveszíti fiát. Szépen bemutatja az önként vállalt életútját, aki börtönbe kerül, és dönthet harcos marad vagy áldozat. Teccett, hogy nem csak a börtönbe játszódik, hanem a civil életéből is és az aki utána válik belőle forognak a cselekmények.

 
szucszoli  2018. 02. 04.

Még akár egy egész jó film is lehetett volna ebből, de sajnos elcsúszott a koncepciója a saját -már túlságosan is- hálivúdi ízvilágú megoldásaiból adódóan, ami közül a legfeltűnőbb, hogy nem tudták távolságtartó módon megjeleníteni a főhősnek a családjától való elszakadását. Túl sokszor és túl kevés hitellel kerül előtérbe valamelyik családtag és annak konfliktusa. "Papíron" persze ez jól működik, na de azért érezni, hogy a főhőssel hiába történik meg a személyiségváltozás, nem érzem azt, amit Walter White esetében a Breaking Bad-ben. És ez nem annak a hibája, hogy ez a film nem tud elég teret adni egy komplex személyiség átváltozásának. Belefért volna 2 órába, hogy ez az ember olyan hitelesen tudjon átváltozni, mint a The Divide-ban azok a szereplők, akikről ez a forgatókönyvíró igazán példát vehetett volna! Szó se róla, a börtönjelenetek bemutatása nagy erőssége a filmnek, és azt hiszem inkább erre kellett volna fektetni a hangsúlyt, nem pedig arra, hogy mi történik odakint a főhőssel. És bizony van itt 1-2 olyan karaker, akik vagy túljátszák a szerepüket, mint Frank 'Shotgun', vagy épp messze alulteljesítenek pl. Emory Cohen. Na erről a fiatal kisfiús arcú gyerekről meg aztán végképp nem tudom elképzelni, hogy akkora ász legyen, hogy a legkeményebb gengszterek legnagyobb dobásaiban majd pont ő legyen az egyik ütőkártya! Egyébként ez a Jon Bernthal már a Fury-ban is bebizonyította, hogy mennyire tehetségtelen színész, aki kizárólag nagyívű, eltúlzott, teátrális gesztusokkal tudja kifejezni magát. Ráadásul az az amerikai filmes hagyomány sem tudja növelni a színészek teljesítményét, hogy szinte alig van olyan helyzet, amikor ne zummolná folyton telibe a kamera jóformán minden szereplő arcát teljesen feleslegesen, mivel az adott jelenetnek nincs különösebb drámai hatása! De visszatérve a színészekre: Nicolaj C. Waldau esetében tényleg nem lehet fenntartásunk, messze az A+ kategóriát képviseli... nem rajta múlt, hogy ennek a filmnek ennyire bukdácsol a megvalósítása. Igazából hiába ugrálunk a cselekmény idővonalán és hiába kap ezzel egy jó dinamikát a film, mert valahogy mégsem érzem, hogy ettől több feszültséget, vagy nagyobb hitelt kaptak volna a jelenetek. Hogy más példát ne mondjak, rögtön egy olyan arcpirító logikai gikszer történik meg a filmvégi jelenetben, hogy szinte csapkodom a fejem... ugyanis nekem komoly képpel el kéne hinnem, hogy egy elit börtönben egyetlen fegyvertelen fegyőr kísér ki egy maffiavezért egy olyan kinti ketrecbe, amit egyetlen kamera sem figyel? Ez egész egyszerűen nevetséges. Sőt, igazából még azt is nehezen tudom elnézni, hogy nem tartanak testüreg vizsgálatot egy hyperelit bandavezérnél mielőtt rabosítanák! Még ha korruptak is azok a börtönőrök, azért hagyjanak már engem békén, hogy ezzel az ócska magyarázattal akarnak velem minden sületlenséget elhitetni! Ezek olyan komolytalan forgatókönyvírói gesztusok, amik nem állják meg a helyüket valószerű körülmények között. És ez persze annak árnyékában még inkább igaz, hogy ez a film alapvetően realista és át tudja adni azt az üzenetet (kár, hogy kicsit szájbarágósan), hogy nem túl célravezető egy balesetet okozó ittas vezetőt rögtön a legkeményebb gyilkosok közé bevágni, ahol vagy bedaráják őt, vagy még olyanabbá válik, mint akik közé bekerült. Ha ez nem lenne már egy elcsépelt dolog a 21. századi ember számára, akkor nagyobb jelentősége lett volna, mindenesetre érdemes a megtekintésre!

 
Deku  2017. 11. 20.

Nem a legjobb ez egyértelműen látszik de valahol elér egy tűrhető kategóriát. Eléggé furika lett de véleményem az, hogy bőven szerethető. Lehet, hogy nem egy kiemelkedő mestermű lett de még így is bőven hozza az átlagos szintet.

Nikolaj Coster-Waldau
Nikolaj Coster-Waldau
Nikolaj Coster-Waldau
Nikolaj Coster-Waldau
Nikolaj Coster-Waldau
Benjamin Bratt
Nikolaj Coster-Waldau
Nikolaj Coster-Waldau
Nikolaj Coster-Waldau
Lake Bell
Nikolaj Coster-Waldau
Nikolaj Coster-Waldau
Nikolaj Coster-Waldau
Nikolaj Coster-Waldau
Holt McCallany
Omari Hardwick
Nikolaj Coster-Waldau
Omari Hardwick
Holt McCallany
Omari Hardwick
Nikolaj Coster-Waldau
Nikolaj Coster-Waldau
Nikolaj Coster-Waldau
Lake Bell
Smoking Barrels: A góré
A góré egy sokkal jobban befogadható, összeszedettebb, és jóval "hollywoodiasabb" alkotás, mint a Brawl... viszont pont ezek miatt kevésbé őszintének is hat.

7,5/10
 

A rendező, Ric Roman Waugh 2008-ban készített egy hasonló tematikájú filmet, az eredeti címe: „Felon”, magyar címe: "Az elítélt". A szigorított fegyintézetbe kerülő főhős a büntetése előtt szintén példás életet élő családos ember volt, nála is a börtön körülményei okozták a változást.

(Berto49)


  Előzetes A film adatlapja
Ez az oldal sütiket (cookies) használ. A honlapon való további böngészéssel Ön hozzájárul ezek használatához. Bővebben itt.