
Filmkritika (4)
Az igazi női testhorror ha nem tudod megtanulni leszarni, hogyan nézel ki
A test, amiben élni van szerencsénk egyszerre a szent templomunk és a társadalom árgus tekintetének kitett hús. Coralie Fargeat (A bosszú) francia rendező második filmjében is ennek az abszurd ellentmondásnak járt utána David Cronenbergnél is cronenbergibb testhorrorjában. Csak ezúttal a nők szemszögéből. Az eredmény pedig letaglózóan virtuóz és gyomort próbáló. Több
A szer a szórakoztatóipar természetes módon elérhetetlen szépségideáljának árnyoldalaira hívja fel a figyelmet. Coralie Fargeat rendezése azonban túl messzire merészkedik a testképzavar következményeinek eltúlzott bemutatása során, így a film önmaga visszataszító paródiájába fullad. Több
Testkontroll
A szer egyszerre nagyszerű, és pocsék. Pont úgy van meg benne ez a kettősség, mint a főszereplő megkettőződött testének ellentmondásában. Ha sokkal többet dolgoztak volna a forgatókönyvön, és így a társadalmi kirekesztés és az elkerülhetetlen öregedés miatti belső vívódás a testi vonatkozáson túl egy kicsit árnyaltabb lett volna, egy igazán ütős arculcsapás lehetett volna ez a modern világunk szürrealitásának. Így viszont megmarad a valaha volt legdurvább testhorrorba oltott, egydimenziós szatírának, amire évtizedek múlva is leginkább csak arról fognak emlékezni az emberek, hogy ez volt az a film, aminek még a sajtóvetítéseiről is öklendezve rohantak ki a nézők. Több
Hasonló filmek
A hazai sajtóban megjelent kritikák, egy helyen!
Amennyiben szeretné, hogy írása megjelenjen a kritikák között, kérem,
vegye fel velünk a kapcsolatot.