Játssz egy iPad-ért! · Keressük a nap véleményíróját! Nyerj mozijegyet minden nap! · Fórum (új!) Login  
76
Filmadatlap
 
18
Szereplők
64
Vélemények
34
Képek
9
Videók
Hang nélkül
 
HETEDIK   2018. 05. 11.

Borzalmas. Se eleje, se vége, telis tele logika hibákkal, a lényekről semmit nem tudunk meg, egy ilyesztgetős tucatfilm. Ja és persze az sem tűnik fel senkinek, hogy még az alapötlet is lenyúlás. Rémlik egy bizonyos Ahová lépek szörny terem???

 
ArpiHajdu és Réci   2018. 05. 24.
Hatások hang nélkül

A Hang nélkül esetében egy igazi meglepetésről beszélhetünk, amely ékes iránymutatója lehetne minden kis költségvetésű horrornak/thrillernek. A koncepciója pofonegyszerű, de a hatásmechanizmusai annál jobbak: lehetőség szerint ne csapj zajt, különben levadásznak a hangra érzékeny, s egyben ocsmány lények, s neked annyi. Ennyi, és ezt nem is lehet/kell túlragozni. Az viszont már a minimális rendező tapasztalattal rendelkező John Krasinski (és persze a jól kidolgozott forgatókönyv) érdeme, hogy ebből képes volt egy feszültséggel teli, valódi horrorként funkcionáló alkotást kreálni, amelyben az ijesztgetések mellett a szülői önfeláldozás metaforája még inkább hangsúlyos. A teljes csendből egész... több»


 
Deku   2018. 05. 13.

Ez a horror nem a látványról és a véres jelenetkre épít mint drámai pszicho thriller elemekre. Azzal, hogy a csenddel játszik nagyobb hatást ér el mintha törne zúzna minden jelenetben. Ha jól visszaemlékszem én gyerekkoromban pont ettől féltem. Csendben a sötétben bármi meghúzódhat és ha csak a legapróbb zajt ejtem biztos előjön valami. Véleményem az, hogy valami hasonlóra próbált rájátszani John Krasinski is amit tökéletesen telibe talált. Ismét gyereknek éreztem magam a moziterem sötétjében. Természetesen amit a Hang nélkül nyújt azt már más filmekben láthattuk viszont, nekem a “Vaksötét” című film ugrott be róla, ott is hasonló elemekkel dolgoztak, de valahogy ez mégis sokkalta érzékletesebb és mélyebb történet lett annál. Tempója elég gyors és nem is igazán magyarázza meg a helyzet kialakulásának körülményeit de ez nem róható fel neki gyengepontnak. Fokozza a hangulatot az is, hogy nem rögtön a katasztrófa kitörését veszi alapul a történet hanem már jócskán benne járunk az apokaliptikus világban és így nem igazán találkozunk a családon kívül más emberekkel. Így azért sejthetjük, hogy ha lesz is valami megoldás akkor sem lesz egyszerű a megoldás mint ahogy láthatjuk nem is az. Tovább bonyolódik a helyzet, hogy új jövevény készül a család életébe betoppanni. Kicsit meghökkentem ezen a húzáson, hogy mi vihette erre a döntésre a családot de tetszett ez a megmozdulás mivel még tovább növeli a káoszt az amúgy sem idilli képben. Ezt a mondhatni rövid játékidőt teljesen kitölti és nincs benne egy eltékozolt pillanat sem. Amiatt, hogy nem magyarázták túl a történetet néhol felmerült bennem pár kérdés. Kezdve azzal, hogy mi módon él túl egy ilyen család egy ennyire brutális helyzetet. Persze az oké, hogy jelbeszéddel kommunikálnak de esélytelen, hogy 100%-osan csendben képesek maradni. Ezt félre tettem és inkább egyszerűen élveztem ezt a képtelen történetet ami minden perccel elszédített.

2
 
Laca//Ho/rr/oR//   2018. 05. 05.

Ebben az évben sok horror - thrillerben csalódtam már, ezáltal úgy ültem be a moziba, hogy nem számít mennyi jót és rosszat olvastam a filmről, úgy voltam vele inkább nem várok tőle semmit. Azt leszámítva, hogy semmi magyarázatot nem kaptam a filmről (spoiler) a benne élők "szörnyekről" vagy éppen a tulajdonságaikról, a világukról, nagyon örülök neki, hogy a Paramount odaadta a rendezői széket John Krasinskinek, mert egy remek filmet alkotott. A lényege, hogy van egy család aki nem szólalhat meg, nem csaphat semmiféle zajt, mert különben jönnek a szörnyek és kegyetlenül lecsapnak. Azok a szörnyek amikről csak annyit lehet tudni, hogy vakok és a zajra mennek és ölnek. Ezáltal tátott szájjal néztem, milyen megoldásokat hajtottak végre az éltben maradásért. Mezítláb közlekedik a család, a farmon ahol élnek homokkal van minden kinti útvonal leszórva, a házban megvan jelölve minden lépésük helye, véletlenül se nyikorogjon alattuk a padló és a lényeg persze nem beszélhetnek ezért megtanulták a jelbeszédet és még számos zseniális dolog van a filmben. A lényege természetesen, hogy a 90 perc alatt egyszer nem volt olyan hiányérzetem és rémületből, izgalomból rendesen jól "lakatott" a stáb. Nagyon sok olyan jelenet volt, amivel sok horrorfilm szenved, hogy kiszámíthatóak, hát ebben a filmben sok meglepetés ért. Arról nem beszélve, hogy többnyire csend van, ezáltal jókor kombinálták össze az adott jelenetekben a fordulatokat.Összességében a világuk magával rántott, a színészi játék zseniális volt, nem volt vontatott a film és a legjobb az volt benne, hogy nem zombis, szellemes és sorozatgyilkos kategóriát tártak elénk, hanem egy teljesen új dolgot kaptunk. Mindenkinek ajánlani tudom. UI: Várom a folytatást!!!!

 
indingo   2018. 05. 13.

Nekem az tetszett személy szerint a filmben, hogy az alaptörténete eléggé minimál. Nincs több szál, nincs benne ezer szereplő, visszatekintés a múltra, felesleges hatásvadász gyilkolászás, csak a családra koncentrál a történet, az ő túlélésük áll a középpontban. Az egész filmben nyolc szereplő van, mégis nagyon kompakt az egész. Alig tudunk valamit a kezdetekről, az sem egyértelmű az elejétől, hogy ki is az ellenség. Csak annyit tud összerakni a néző nem lehet hangot kiadni. Tetszett ez a bizonytalanság. Később tudatosul csak bennünk, hogy egy földönkívüliek utáni támadás túlélői a szereplők. De mi lehet az ufok célja? Mindenkit legyilkolnak és utána tovább állak egy következő bolygóra vagy más áll a háttérben. Érdekesek voltak a túlélési stratégiák. A megjelölt padlóval, a jelnyelvvel vagy azzal hogy a szülők próbáltak normális környezetet teremteni a gyerekeiknek. A szereplők játéka is kiemelendő, nem játszották túl a szerepüket. Volt benne feszültség és folyamatosan fenntartotta az ember figyelmét a film. Voltak benne hibák, de annyira magával ragadott a történet, hogy 5*.

Emily Blunt
Emily Blunt
Noah Jupe
Cade Woodward
Millicent Simmonds
Millicent Simmonds
Emily Blunt
John Krasinski
Noah Jupe
Emily Blunt
Millicent Simmonds
Emily Blunt
Noah Jupe
Millicent Simmonds
John Krasinski
John Krasinski
Noah Jupe
John Krasinski
Emily Blunt
Millicent Simmonds
Millicent Simmonds
John Krasinski
Millicent Simmonds
Noah Jupe
John Krasinski
John Krasinski
Millicent Simmonds
John Krasinski
John Krasinski
John Krasinski
John Krasinski
Emily Blunt
Noah Jupe
John Krasinski
Noah Jupe
Millicent Simmonds
Emily Blunt
Emily Blunt
John Krasinski
 
Nem kell gigaprodukciót várni, hatalmas látványvilággal, és nem kell nagy elvárásokkal nekiülni. Csak csendben követni kell az eseményeket, és elgondolkodni egyvalamin: ha mi kerülnénk egy ilyen szituba, vajon csöndben tudnánk maradni? több»
 
A Hang nélkül egy nagyon jó film a szülő-gyerek viszonyról és arról, hogy mi mindenre vagyunk képesek a gyermekeink érdekében. Egy nagyon eredeti ötlet, igazán egyedi módon tálalva. Nem bánom hogy a stúdió már be is jelentette a folytatást. több»
 
Egy szörnyfilm, ami végső soron a család szentségéről szól. Meglepő módon pg-13 korhatár-besorolással fut (nálunk 16-os karikás), de ez ne tévesszen meg senkit. Durvább, letaglózóbb, mint sok magasabb besorolásba eső darab, és sokuknál érettebb közönséget is kíván. több»
 

A forgatókönyv mindössze 67 oldal volt, ami alap esetben egy sorozat epizód forgatókönyv hosszának felelt meg.

(ArpiHajdu és Réci )
 

Emily Blunt és John Krasinski éppen a második lányuk születése után készítették a filmet, így maguk is átgondolhatták szülői szerepük lényegét.

(ArpiHajdu és Réci )
 

Kezdetben úgy tervezték, hogy nem feliratozzák a moziban a jelnyelves beszédet, de hamar rájöttek, hogy ez gátolná a megértést.

(ArpiHajdu és Réci )


  Előzetes A film adatlapja
Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk, és módosíthatóak a beállítások.