Nekem senki nem szólt, hogy ez amcsi woke propaganda. Én szólok Most, hogy pápaválasztás előtt állunk, újranéztem a Két pápát. És akkor már jöjjön ez is! Miközben megállítom, újraindításkor véletlenül a böngésző másik fülére kattintok, a képen ugyanaz a Sixtus-kápolna, és a Két pápa indul el. Erős a kontraszt.
A konklávénak még csak a felénél járok, de vágyom vissza a Két pápa jóízű és szépen tálalt világába. Szomorúan otthagyom a képet, és visszatérek ebbe a másik, sötét Sixtus-kápolnába, ahol igazán senki sem szimpatikus. Minden szereplő hideg, és hiányzik a szeretet. De ami még nagyobb baj, hiányzik a misztikum. Hiányzik az emberi motiváció ábrázolása, ami a karaktereket mozgatja. Nem a színészek hibája. Eljátszanák, ha lenne egy jó forgatókönyv. Ha j... több»
Ebben az évszázadban csúszik félre a jövő Ezért érkeznek ide az időutazók 400 évvel későbbről.
A jövőben atomtél van, nincs növény- és állatvilág, körbefagyott üveghangárokban él a megmaradt emberiség. Az élet értékes.
Az emberiség addigra elvileg megtanulta a leckét. A bolygót nem pusztítani. Egymással tisztelettel bánni. Mindenki vegán, nincs is más opció.
A sorozat azt a hangulatot árasztja, amit az időutazók hoznak magukkal. Komoly a tét, amiről a 21. századi ember tud, de nem vesz tudomást.
A sorozat egyfelől akciódúsan komor.
Másfelől érdekes, izgalmas. És az a része, hogy 400 év múlva atomtélben él a megmaradt emberiség, igencsak realisztikus.
Ugyanakkor az én ízlésemnek ez a hangulat gyakran sok, de a sorozat szempontjából i... több»
Igaz történet valósághűtlen ábrázolása- sok-sok irritáló szemdüllesztéssel, és grimasszal Ebben a sorozatban – amiben elvileg nemrég történt eseményeket dolgoznak fel – nem is tesznek kísérletet arra az alkotók, hogy komolyan vegyük őket, és a sztori hitelességét, amit elmondanak. Pedig tényleg megtörtént.
Kezdjük a sorozatbeli újság szerkesztőségével, ahol a legjobb, Pulitzer-díjas, elismert újságírók külön vannak ültetve, a feledés homályába eső asztalhoz, feladat nélkül. Alkalmazottat fizetnek, akinek nincs különösebb dolga? Még talán a szocialista Magyarországon, a teljes foglalkoztatás idején egy gyár irodájában. De Amerikában? Nyilván nem volt jobb ötletük arra, hogy bemutassák párbeszédes formában, hogyan zajlik az „oknyomozás”. Kell valaki, akivel beszél a főhős, nem lehe... több»
Nem mindegy, hogy az okos hülyéskedik, vagy a hülye okoskodik Aki az előbbit szereti, annak kötelező darab. Könnyesre nevettem magam rajta mindig. Ami először lenyűgözött, az az intelligens humor volt, amit olyan ritkán tud levadászni az ember. Ez az évadok alatt kissé megkopott, de nem maradt el. Ahogyan a sorozat berobbant és giganézettsége lett, gondolom, kénytelenek voltak könnyen érthetővé tenni minden egyes poént. A sorozatot a filmstúdióban élő közönség jelenléte mellett vették fel, így igazi közönség reakcióit halljuk, akik jókor nevetnek. Nekem ez tetszik, valahogyan jobb együtt nevetni, mint egyedül. A tizenkét évad csodásan bemutatja a fiatal tudós srácok küzdelmét a tudományban, és ami még annál is fontosabb, hogy legyen végre barátnőjük. A... több»
Franciaország, 1700-as évek. A fiatal özvegy közömbös egy híres nőcsábász márki iránt, aki izgalmasnak találja a nőt, és a helyzetet, hogy a nő csak barátként fogadja közeledését, a márki szerelmének könnyű mulandósága okán. Szellemi síkon egymásra találnak, majd filozófiai beszélgetéseikből lassan kialakul a márki eddigi "legérdemesebb" szerelmi viszonya. Néhány hónap elteltével a nő rábírja a márkit, hogy valljon színt, ugyanúgy unni kezdte-e a viszonyt vele, mint az eddigieket. Mikor megbizonyosodott róla, hogy igen, ravasz tervet eszel ki a márki megleckéztetésére.
A híres francia filozófus, Diderot elbeszéléseit felhasználva készült a forgatókönyv. Az elejét sajnos nagyon kellett teker... több»
Nézem, de minek? Közepesen érdekes. Az élmény olyan dokumentumfilm jellegű, pedig fikció, sehol egy dokumentumfilmre emlékeztető motívum. Leginkább onnan jöhet az érzés, hogy senkinek sem tudok drukkolni a filmben. Csak történnek a dolgok, amúgy hiteles, sok adatból dolgozik a film, hihető az egész, a szereplők viselkedése a korszellemnek megfelelő, a történelmi háttér és a szálak teljesen rendben vannak. Mégis mindenki ellenszenves. Sehol egy hős vagy antihős, akit szeretni lehetne. Csinálnak mindenfélét, többé-kevésbé logikusan működnek. Én meg unom őket, és várom, hátha beindul a sorozat. Aztán egyszer csak vége van. Ami igazi megkönnyebbülés.
Aki követi a magyar közéleti híreket, imádni fogja Amikor nézem, és ezt kétszer tettem meg, mindig arra gondolok, hogy 15-20 éve még nálunk is ilyen volt a politika. Egy ország, ahol a köztévé tudósít és oknyomoz. A politikusok kénytelenek kiállni a médiában, és keresztkérdéseket kapnak az újságíróktól. Van tévés választási vita minden párt részvételével. Látjuk a többféle pártot, akiknek szövetséget kell kötniük egymással, egyeztetniük a céljaikat, ha kormányozni akarnak. A két oldal (kormány-ellenzék) szereplői nem szavazógépek, hanem elvek mentén akár megegyezhetnek a másik oldali pártokkal is. Egy apró korrupciónak tűnő hiba megbuktathatja a kormányt. A pártok sokfélék, és minden társadalmi csoport képviselve van. Szép világ. A főszerepl... több»
Jó alapötlet erősen félrecsúszva Az első részek után nagyon sok tekeréssel tudtam csak végignézni. A robot és a környezetére gyakorolt hatás kevés szerepet kap. Pedig ezzel adták el nekem a sorozatot. Vártam volna, hogy milyen lesz a szuperintelligens robot és a család viszonya. Ehelyett a jelenetek többségében bűnözők kergetik egymást, hogy megszerezzék a robotot.
Humorra lenne opció egy ilyen alapötlet mellett. De semmi, sőt, mosoly sincs, mindenki bámul komoran, és ideges, hogy kié lesz a robot. A szokásos akciófilmekre jellemző agresszív kergetőzés jellemzi. Amúgy tele van irreális ábrázolással, amit kis gondolkodással a készítők kiküszöbölhettek volna.
A jövőben vagyunk (2030 után valamikor), de a társadalom ugyanott t... több»
A legjobb magyar sorozat Mácsai Pálról itt tudtam meg, hogy ő a legjobb magyar férfiszínész. De mindenki nagyot alakít. Leginkább a castingról döntő ember(ek). Úgy teker maga alá a sztori, hogy nem lehet letenni. Tudni akarod, hogy mi lesz a szereplőkkel. Fantasztikus a történetek. Az első két évad az izraeli írók munkájának szuper magyarosítása. Egyedül a harmadik évaddal van apró bajom. Az már magyar írók munkája. Érezhetően gyengébb kicsit, de alapvetően jól folytatták, a lefektetett alapokon mentek tovább. Az igazán tájidegen elem a sztoriban a székely góbé a pszichológusnál. Stábértekezleten jó poén, de nem kellett volna. Erőltetett. A zseniális színészek megteszik a maximumot, hozzák, ami kell, ez az erőltetet... több»
77 Konklávé (2024)
Most, hogy pápaválasztás előtt állunk, újranéztem a Két pápát. És akkor már jöjjön ez is! Miközben megállítom, újraindításkor véletlenül a böngésző másik fülére kattintok, a képen ugyanaz a Sixtus-kápolna, és a Két pápa indul el. Erős a kontraszt. A konklávénak még csak a felénél járok, de vágyom vissza a Két pápa jóízű és szépen tálalt világába. Szomorúan otthagyom a képet, és visszatérek ebbe a másik, sötét Sixtus-kápolnába, ahol igazán senki sem szimpatikus. Minden szereplő hideg, és hiányzik a szeretet. De ami még nagyobb baj, hiányzik a misztikum. Hiányzik az emberi motiváció ábrázolása, ami a karaktereket mozgatja. Nem a színészek hibája. Eljátszanák, ha lenne egy jó forgatókönyv. Ha j... több»