Néha egy filmforgatás olyan fáradtá teszi a rendezőt, hogy akár az is megfordul a fejében: feladja a szakmáját... Ez történt az Aviátor esetében is, aminek készítési munkálatait Martin Scorsese annyira stresszesnek érezte, hogy azt mondta, kész letenni a kamerát! 

Az Aviátor a milliárdos kalandor Howard Hughes történetét meséli el egy 20 éves hosszmetszeten keresztül. A - természetesen - Leonardo DiCaprio által alakított, nagyon is valóságos karakter életében mindent elért és kipróbált:  filmstúdiófőnöktől producerig, a korát megelőző repülőgép-pilótától az iparmágnásig, Hughes minden IS volt.

A forgatás rendkívül ambiciózus volt, óriási túltervezésekkel és nagy hajtásokkal, melyek miatt Martin Scorsese a becslések szerint 500 000 dollárt fizetett saját zsebből, de ettől eltekintve állítólag minden zökkenőmentesen zajlott. A színfalak mögött azonban a Warner Bros-nak gondja akadt...

Az Aviator megjelenését karácsony környékére tervezték, elég közel a februári Oscar-díjkiosztóhoz ahhoz, hogy a film megragadjon az Akadémia szavazóinak fejében.

Csakhogy decemberben a Warner menetrendje már tele van heti egy filmmel: a Penge: Szentháromság (december 8.), az Ocean's Twelve - Eggyel nő a tét (december 10.), a Millió dolláros bébi (december 15.), a Hosszú jegyesség (december 17.) és Az operaház fantomjanak remake-je (december 22.).

Ezért fordult a Warner 2004 áprilisában a Miramaxhoz. A Miramax saját égisze alatt adta ki a filmet, ami az amerikai bevételek 50 százalékába került a Warnernek. A Miramax pedig elnyerte a film amerikai televíziós sugárzásának jogát is, míg a Warner "csak" a video-on-demand és a fizikai kiadás jogát tarthatta meg.

Az a tény, hogy két különböző stúdió is részt vett az Aviator kiadásában és szerkesztésében, Martin Scorsese-t az idegösszeomlás szélére sodorta, ahogyan arról a New York Times 2020-ban beszámolt:

"Az Aviátor vágásának és keverésének utolsó két hetében azt mondtam magamnak: "Ha így fogunk filmeket készíteni, soha többé nem csinálok filmet". Olyan, mintha egy bunkerben lennél, és minden irányból lőnének rád. Kezdesz rájönni, hogy nem egy nyelvet beszéltek, és te nem tudsz többé filmet készíteni."

Martin Scorsese hét nagyjátékfilmet készített, nem számítva a dokumentumfilmeket és a tévés pilotokat (Bakelit, Gengszterkorzó). Az évek során azonban rájött, hogy a hagyományos finanszírozás nehezen elérhető, ezért két filmje esetében az újonnan népszerűvé vált streaming platformokhoz fordult: Az Ír a Netflixen debütált, míg a Megfojtott virágok az Apple kínálatában lesz elérhető!