Ebben a pszichológiai krimiben, amely a rangos cannes-i filmfesztiválon elnyerte az Arany Pálmát, Sandra látszólag festői élete úgy omlik össze, mint egy kártyavár. A befutott német írónő egy nyugodt francia faluban lakik az Alpokban, francia házastársával és látássérült… Több

FILMINFÓ
Író: Justine Triet, Arthur Harari
KULCSSZAVAK


78 Egy zuhanás anatómiája (2023)

78 Egy zuhanás anatómiája (2023)

78 Egy zuhanás anatómiája (2023)
A kép forrása: Les Films Pelleas / Les Films De Pierre

78 Egy zuhanás anatómiája (2023)

78 Egy zuhanás anatómiája (2023)
A kép forrása: Les Films Pelleas / Les Films De Pierre

78 Egy zuhanás anatómiája (2023)
A kép forrása: Les Films Pelleas / Les Films De Pierre

78 Egy zuhanás anatómiája (2023)
A kép forrása: Les Films Pelleas / Les Films De Pierre

78 Egy zuhanás anatómiája (2023)

78 Egy zuhanás anatómiája (2023)
A kép forrása: Les Films Pelleas / Les Films De Pierre

78 Egy zuhanás anatómiája (2023)
A kép forrása: Les Films Pelleas / Les Films De Pierre

78 Egy zuhanás anatómiája (2023)
A kép forrása: Les Films Pelleas / Les Films De Pierre
Ez egy mestermű. Nem szokványos krimi, nem is egy átlagos dráma. Több mindkettőnél. A hossza és a lassú bemutatásmód ellenére végig lekötött, roppant érdekesen tálalja a hétköznapi, emberi közjátékokat. Az egyik legemlékezetesebb film, amit idén láttam.
Az Anatomy of a Fall egy haláleset felderítéséről szól, de nem egy krimi, és a történet többször kihangsúlyozza, hogy a valóság sosem annyira fontos, mint a valóságról alkotott, szubjektív képünk. Az egész sztori egy kis metaköntösben létezik emiatt,... Teljes kritika
Már nagyon rég nem volt olyan filmes élményem, mint amilyet az Egy zuhanás autonómiája okozott. Szerintem az alakítások mellett már csak a történetnek volt nagyobb átütő ereje.
Ez volt életem talán leghosszabb tárgyalótermi krimije, mely ráadásul kétharmadrészt nem túl tisztán követhető francia nyelven játszódott, úgyhogy lehetett egyfolytában bámulni a feliratokat. Az amerikaiak már 5000 filmet forgattak ebben a műfajban, de francia tárgyalótermi krimit még sose láttam. Nem volt minden tanulság nélküli, ami Amerikában elképzelhetetlen lenne, mert vagy az ügyvédek, vagy a bíró állítaná le, az itt non-stop ment. A vád képviselője egyfolytában sugalmazott, hamis következtetéseket fogalmazott meg, és minden egyéb módon tanúsított totál szabálytalan magatartást. Maga a film amúgy elég jó volt a látszólagos vontatottsága ellenére is, mert a lélektani szinten végig elég intenzív dráma zajlott. Ennek ellenére az Arany Pálma-díjat barokkos túlzásnak érzem. A legjobb az, hogy a végén nem kapunk megfejtést, mint egy átlag krimi esetében, hanem ott vagyunk hagyva a dilemmáinkkal, eldönthetjük, hogy mennyire vesszük készpénznek azt a verziót, amit Daniel mondott el a vallomásában a bíróság előtt. Összességében érdekes hangulatú film türelmes nézők számára. Jó, de azért nem olyan zseniális, mint amennyire felhájpolták a bemutatását követően.
A film 60 737 291 forintos bevételt termelt Magyarországon. A hazai mozik összesen 27 516 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.
A film elején a lépcsőn lefelé pattogó labdát nehéz volt jól eltalálni. Arra volt szükségük, hogy a labda ne pattanjon túl gyorsan, és ne guruljon ki a képből, ezért kutyabarát ragasztóba mártották, hogy „lelassítsák” a labda esését.