Szerezd meg a Mafab medálokat, és mozizz ingyen egész évben! » Login  
84%

Vezess helyettem (2021)

Doraibu mai kâ
Filmadatlap
 
17
Szereplők
9
Vélemények
19
Képek
4
Videók

Galéria (19)

Hidetoshi Nishijima
Masaki Okada
Tôko Miura
Masaki Okada
Masaki Okada
Hidetoshi Nishijima
Reika Kirishima
Hidetoshi Nishijima
Tôko Miura
Hidetoshi Nishijima

Videók (4)

 
racz.bianka   2022. 05. 04.

legújabb vélemény

1

Skandináv dráma japán köntösben. Imádom Murakami Haruki írásait, ezért is ültem be a filmre. Számomra hihetetlen, hogyan lehet mély, szenvedélyes érzelmeket átadni úgy, hogy maguk a dialógusok tömörek, kimértek. Többségükben tények közlésére szorítko... több»

 
Lubi   2022. 03. 15.

a nap véleménye

9
Csehov a volánnál

Ryûsuke Hamaguchi japán rendező Oscar-esélyes filmje olyan, mint egy Ozu rendezte Csehov-darab. A lassan kibontakozó érzelmek sosem törnek igazán felszínre a stabilan haladó narratíva sodrásában. A Vezess helyettem a visszafogottság moziélményét nyúj... teljes kritika»

 
indingo   2022. 03. 23.

5
Vezess engem

Az elmúlt évek bebizonyították, hogy az ázsiai filmgyártás roppant erős. A legtöbb sorozat vagy film sajnos azonban nem jut el hozzánk. A Vezess helyettem (Drive My Car) Murakami Haruki japán író azonos című novellája alapján készült. Érdekesség, hogy a  novella mindössze 20 oldalas, a film pedig közel 3 órás. A rendező, Anton Pavlovics Csehov Ványa bácsi című darabját ültette el a filmben, ami egy különleges hangulatot kölcsönöz neki. A történet nem túl egyedi, láttunk már hasonlót. A történet leírás alapján nem kapja fel az ember a fejét.  Ettől függetlenül mindenképpen mély és elgondolkodtató film, illetve teljesen más hatása volt azáltal, hogy egy tőlünk teljesen messze álló nép szemszögéből lett bemutatva az elmúlás, a gyász. Az alakítások is hibátlanok és sallangmentesek voltak. A játékidőt kicsit hosszúnak éreztem, mert egy ilyen melankolikus, lélektani drámáknál a három óra sok. Számos Oscar-jelölés (legjobb film, legjobb rendező, legjobb forgatókönyv és legjobb nemzetközi film), és hogy ezek közül elnyeri-e valamelyik díjat, az hamarosan kiderül.

 
elekm90   2022. 03. 27.

0

Átjött a dráma, amely a film alapjául szolgált, de ebben a formában tálalva sajnos nagyon nem az én filmem a Vezess helyettem. A szimpatikus főszereplő és néhány jól megírt párbeszéd mellett indokolatlanul lassú a cselekménye (főleg azok a próbajelen... több»

 
Fikatours_blogger   2022. 04. 21.

0
Három óra tömény unalom

Csak annyit mondok: a negyvenedik percnél jön az eleje főcím... Komolyan, az a művészet, hogy órákat ülünk egy autóban és néha megszólalunk? Vagy hogy egy színházi próbát követhetek végig, ahol a szereplők nem is értik egymást? Szerintem, a valódi dráma a filmben talán két-három tízperces párbeszéd. A többi csak bosszantás, polgárpukkasztás, filmkritikusok provokációja.

 
Moze   2022. 04. 18.

0
Terhek az úton

Nagyszerű folyással rendelkező, igazi film, ami szerencsénkre mélyebb érzelmekkel és drasztikus lelki sérülésekkel is operál. 3 órás játékideje pont tökéletes. Ajánlom azoknak akik a dolgok mögé tudnak látni és felismerik, hogy az emberi érzelmi textúra nem csak fekete és fehér, hanem egy egészen nagy ívű szigorúan emberi töltetű szivárványon terül ki.

 
Woody   2022. 03. 27.

1
Japán Felsőfokú Művészeti Iskola

Az ázsiai filmek egyre nagyobb szerephez jutnak a nemzetközi mozikban, és ennek megfelelően egy újabb remek filmet készítettek, ezúttak a japánok. A hosszú játékideje talán sokakat elriaszt a mozitól, pedig ott érdemes nézni, mivel fantasztikus képi világa van, annak ellenére, hogy a párbeszédekre van kiélezve a történet. A 3 óra szinte elrepül, ha bele tudja élni valaki magát ebbe a történetbe. Hibát én nem tudnék mondani, hiszen az én ízlésvilágomnak való (lassú építkezés, komoly és fontos mondandó, remek színészek), viszont nem ajánlom olyan embereknek, akik a sűrű, esetleg akcióval teli történeteket kedvelik.

A film 8 199 140 forintos bevételt termelt Magyarországon. A hazai mozik összesen 4 607 610 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.

 

A 94. Oscar-gála Legjobb nemzetközi játékfilm kategória japán jelöltje.

(csd)
 

A film cannes-i filmfesztiválon elnyerte a legjobb forgatókönyvért járó FIPRESCI-díjat.

(csd)
 

Ryûsuke Hamaguchi és Takamasa Oe lettek az első japán filmesek, aki elnyerte a legjobb forgatókönyv díját Cannes-ban.

(csd)
 

A filmet eredetileg a dél-koreai Busanban forgatták volna, de a Covid-19 járvány miatt Hirosimába helyezték át a helyszínt.

(csd)
 

A film Haruki Murakami azonos című novelláján alapul, amely Murakami 2014-ben megjelent, "Férfiak nők nélkül" című novelláskötetében található. A rendező egy későbbi interjúban elárulta, hogy a forgatókönyvet további két novella inspirálta.

(csd)
 
És mégis, mindezen mívesség és nagy életigazságok ellenére, a Vezess helyettem ugyanúgy elandalítja a nézőt, mint egy hosszú, eseménytelen autóút, amelynek során egy ponton túl belealszunk a csendes nyugalomba. több»
 
A Vezess helyettem cselekménye önmagában majdhogynem mellékes, itt a karakterek közti falak legyőzésén, a saját falaink ledöntésén van a hangsúly, Hamaguchi pedig csodás minimalizmussal ábrázol komplex lelki folyamatokat. A Vezess helyettem nem könnyű néznivaló, de meghálálja a türelmet. több»
 
A legjobb nemzetközi filmnek járó Oscar-díjat bezsebelő Vezess helyettem témája és hangvétele alapján akár Ingmar Bergman filmje is lehetne, bár Hamagucsi Rjuszukét azért még ne kiáltsuk ki japán Bergmannak! több»