Az Ari Ater rendezésében készült folk horror egy baráti társaság viszontagságait követi nyomon, akik egy 90 évente megrendezésre kerülő fesztiválra érkeztek Svédországba.
Az egyetemista Dani nem tudja feldolgozni, hogy nővére meggyilkolta a szüleiket, majd saját magával is végzett. Ráadásul… több»
A hozzászólás cselekményleírást tartalmazhat!
2018-ban az Örökség új irányt mutatott az egyre fáradtabbá váló démonos horroroknak, és Robert Eggers, valamint Jordan Peele mellé emelte Ari Astert a feltörekvő horrorreformerek triumvirátusába. Szűk 1 évvel később pedig Aster összerakta újabb meste... teljes kritika»
A jólneveltségem tiltja, hogy átkokat szórjak azoknak a kritikusoknak a fejére, akik ezt a filmet lelkendező véleményekkel értékelték. Az is elég átok, ha azt kívánom, hogy az életbe ne lássanak ennél jobb filmet. Ráadásul még pénzt is adtam érte, me... teljes kritika»
Na ez a film is azok közé tartozik, amiről tényleg bármit lehet írni, független attól, hogy tetszett-e vagy sem. Hiszen olyan szemszögekből lehet elemezgetni, mivel eléggé magával ragadó alkotás, és a rendezők nemigen mernek egy ilyesfajta kategóriájú filmet csinálni általában, de Ari Aster kitalálta, és meg is rendezte. Egyszerűen brutális, magával ragadó, pszichológiailag lenyűgöző és idegtépő is egyben. Nagyon sok jelzőt lehet erre a horrorszerű, gyomorforgató filmre ráaggatni. Személy szerint imádom az ilyen jellegű misztikus-horrorokat, amiknek a lényege az maga a tudatalatti megszállás. Lényegében a lassú felvezetés után szépen kezd kibontakozni a cselekmény, és egyre felkavaróbb dolgokat kapunk az arcunkba, de mégis burkoltan, illetve az éppen csak elejtett morzsákkal eteti az embert, és tudjuk, hogy van valami, és nincs igazán rendben a hellyel és az emberekkel semmi, konkrétan semmi, de mégsem tudjuk, mi. Ahogy telik a jó hosszú játékidő, úgy tudunk meg lépésről lépésre mindent, szépen lassan, de addig az idegeinket tépik, és ez volt a film legnagyobb ereje. A brutalitás és a felkavaró jelenetek pusztán fűszerezése a főételnek. Elképesztő alkotás, és egy nagyon erős atmoszférával megáldott mű.
Ari Aster író és rendező 2019-es, Fehér éjszakák című alkotására sok mindent lehet mondani, talán csak azt nem, hogy középszerűre sikeredett. Már a bemutatkozó filmje, a 2018-as Örökség is kimondottan erős alkotás lett, de úgy érzem, hogy ezzel a fil... teljes kritika»
Elismerem, rengeteg vontatott és unalmas jelenet van benne, irreálisan túl van nyújtva, de mikor végre történik valami, az mellbe vágja az embert. Aster nem szarakodik, közelről mutatja a legbrutálisabb történéseket is. Az egész filmnek van egy nagyon nyomasztó légköre, ami olyan hatást kelt, mintha rémálomba csöppentünk volna. A főszereplő csaj pedig gyönyörű, igazi érzéki nő, mikor pedig közelről mutatják a szemeit, nem győz az ember gyönyörködni bennük. Lehetett volna jobb is, de így sem lehet elmondani, hogy átlagos film lenne, egyáltalán nem...
A film összbevétele 35 866 415 dollár volt (imdb.com), míg a magyarországi piacon 45 397 240 forintot termelt. A hazai mozik összesen 30 145 mozijegyet értékesítettek a produkcióra.
A filmben jó pár svéd anyanyelvi jelenet van, amit eredetileg nem is akartak feliratozni annak érdekében, hogy a nézőkben még jobban felerősítsék a kommuna elszigeteltségét a mai világtól.
(Kóborló )A film a maga 147 percével igencsak hosszúnak számít, viszont közel 30 percnyi anyagot vágtak ki belőle, ami a mozis változatba nem került bele. Viszont a blu-ray kiadására felkerült a rendezői változata is, amivel így 171 percesre duzzadt a játékideje.
(Kóborló )A rendező olyan filmeket jelölt meg vizuális inspirációként, mint a Fekete nárcisz, a Trudno byt bogom, a Macbeth és az Egy tiszta nő.
(hp)Szeretnéd használni a Mafab értékelését a weboldaladon?
Használd ezt a HTML-kódot »